Kultúra

Népítélet: a hó meg a jég vitt mindent

A hó és a fagy mellett az A Dal lehet büszke magára, Fábry pedig gyakorolhat némi önkritikát, bár ez nem szokása.

A múlt héten azok a műsorok voltak a legnézettebbek, melyek képesek voltak mindenkit érintő témákról beszélni – a híradók. A hóesés és a fagyok beköszöntével (de a Malév csődje is elég erős hír volt) a hírműsorok a nézettségi listák 2-3-4. helyéről eggyel előrébb léptek – a 18-49-es korosztályban az RTL Klub Híradója vitte el a pálmát majdnem 600 ezer nézővel, (a TV2 Naplója és Tények-je 3. és 6.), míg a négyéveseknél idősebbeknél a Napló az első (1,56 millió néző), majd Híradó (RTL Klub) és Tények következik. Az m1 Híradója a szűkebb korosztályi intervallumban nincs benne az első harmincban, a teljes nézettségi listában viszont a 12. egymillió feletti nézettséggel (érdekes, hogy itt az utána következő, lényegében azonos nézettségű műsor, a Fókusz Plusz a másik listán a 9. helyen áll 431 ezer nézővel – azaz a nézői 43%-a kereskedelmileg is értékes, az m1-es Híradóéi közül viszont 25%-nál kevesebb, azaz zömében az idősek nézik (avagy a 0-3 éves korosztály követeli ki magának bömbölve a Híradót – ez abból a szempontból logikus, hogy ők szeretik a meséket)).

A hétnek két főbb kérdése volt, az egyik, hogy A Dal renoméját megtépázza-e az első adás technikai és egyéb szintű bakiparádéja – a válasz: nem, mert míg az első adást 821 ezren nézték, a második fordulót viszont 968 ezren, ami ezzel meg is nyerte a szombat esti versenyt, lenyomva a VV5-öt, sőt a Verdák végét is. Mi lett volna, ha ez első műsorban minden flottul megy? (Na nem mintha most oly egyszerűen és problémamentesen működött volna pl. az SMS-küldés.) És A Dal kivételesen a 18-49-es közönség figyelmét is lekötötte valamennyire – 269 ezer nézővel a 24. legnézettebb műsor volt ezen a listán.

A másik kérdés az volt, mire képes a Fábry, azaz Fábry Sándor RTL Klub-os műsorának közszolgálati verziója. A több vélemény szerint is a vártnál laposabb, ügyetlenebb, óvatosabb műsort megelőzte mindkét kereskedelmi tévé csütörtök esti produkciója (erről már írtunk korábban). Ez az eredmény azért meglepő, hisz bár a nézettség az m1 manapság szokásos legjobbjai között van, Fábrytól áttörést vártak a köztévében (és biztos ő maga is). Az MTVA-nál induló műsornak titulálják a Fábryt (ezzel is magyarázván a szokásosnál (azaz RTL Klub-os átlagnál) gyengébb eredményt), holott ha átveszek valamit valahonnán, még ha a karosszékek és fotelek újak is, a néző szemében az nem az – pontosan tudta mindenki, mire számítson. De hát adásonként 18 millióért biztos megéri a dolog.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik