A tanulás digitális formáinak teljes megszűntetését tervezi a hat év alatti gyermekek esetében a svéd kormány – közölte az svéd oktatási minisztérium az AP-vel.
Lotta Edholm oktatási miniszter, tizenegy hónappal ezelőtt lépett hivatalba az új jobbközép koalíciós kormány tagjaként. Ő az oktatásban eddig is a digitális technológia teljes körű bevezetésének egyik legnagyobb kritikusa volt. A tárcavezető augusztusban bejelentette, hogy a kormány vissza akarja vonni a svéd oktatási hivatal döntését, amely kötelezővé tenné a digitális eszközök használatát az óvodákban. A minisztérium most ennél is tovább menne, a digitális oktatást teljesen megszüntetné ebben a korosztályban.
A svéd nebulók ugyan még mindig az európai átlag felett teljesítenek az olvasási képességekben, a negyedik osztályosok szövegértését vizsgáló nemzetközi felmérés, a PIRLS eredménye 2016 és 2021 között azonban visszaesést mutatott.
Bár a lemaradás részben akár a koronavírus-járvány következménye is lehet, vagy a svéd nyelvet nem anyanyelvként beszélő bevándorló diákok növekvő számát is tükrözheti, de oktatási szakértők szerint a képernyő túlzott használata az iskolai órák alatt szintén hozzájárulhat, hogy a fiatalok lemaradjanak az alapvető készségekben – írja az AP.
Egyértelmű tudományos bizonyítékok vannak arra, hogy a digitális eszközök inkább rontják, mintsem javítják a diákok tanulási képességeit
– közölte augusztusban a svéd Karolinska Intézet a nemzeti oktatási digitalizációs stratégiáról szóló nyilatkozatában.