Felülvizsgálja a Kínában és Ázsia-szerte forgalmazott Darlie szájápolási termékcsaládot a Colgate-Palmolive, mivel a termékek csomagolása sértő sztereotípiákat közvetíthet — írta meg a BBC.
A Darlie fogkrémek csomagolásán egy blackface-festést viselő férfi látható. A blackface olyan arcfestést jelent, amely sértő sztereotípiákat megjelenítve a fekete emberekre utal, a faji megkülönböztetés egyik szimbóluma. A Darlie márka a Colgate mellett a Hawley & Hazel tulajdonában van, termékeiket Ázsiában értékesítik. A lap emlékeztet: az Egyesült Államokban zajló, a feketék jogairól, illetve a faji megkülönböztetésről szóló vita fényében több vezető márka is felülvizsgálja termékei megjelenését. A Darlie fogkrémet 1989-ig a sötétebb bőrű emberekre utalva Darkie-nak hívták, a márkát részvényesek és más csoportok nyomására nevezték át, a blackface-t viselő embléma viszont változatlan maradt.
Több mint 35 éve együtt dolgozunk a márka fejlesztésén, beleértve a név, a logó és a csomagolás alapvető változtatásait. Jelenleg partnereinkkel együtt a márka minden aspektusának — beleértve a márkanév felülvizsgálatát is — továbbfejlesztésén dolgozunk
— mondta a Colgate szóvivője a BBC-nek.
A Colgate 1985-ben 50 millió dollárért vette meg a hongkongi székhelyű Hawley & Hazel, a Darlie gyártójának 50 százalékát. Az Euromonitor International szerint a márkáe a kínai fogkrémpiac 17 százaléka, Szingapúrben 21 százalékos, Malajziában 28 százalékos, Tajvanon pedig 25 százalékos piaci részesedésük van.
Kiemelt kép: Wikimedia Commons