A Fővárosi Kormányhivatal utasítást kapott, hogy indítson fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársaság, valamint a Kartago Tours utazási iroda elmúlt napokban tapasztalt utastájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban – írja közleményében a Miniszterelnökség. Az utasítást Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár adta ki Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egyetértésével – áll a közleményben.
Azt írják: június 25-én a Wizz Air Luton-Budapest járatán utazók csak több mint 24 órás késéssel indulhattak el, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járaton tapasztaltak helytelen utastájékoztatást, amivel kapcsolatban felmerült az utasok megtévesztése. Vizsgálják a Kartago Tours tunéziai útjait is, melyek során 144 utas csak 16, illetve 26 órás reptéri várakozás után indulhatott útnak.
A kormány szigorúan vizsgálja, hogy az utazási szolgáltatást nyújtók megfelelően tájékoztatták-e ügyfeleiket, és minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e. Ha ismétlődő jogsértést állapítanak meg, a lehető legszigorúbb büntetést szabják ki – ígérik. (Fotó: MTI / Soós Lajos)