Nagyvilág
Balatonfüred, 2018. június 1.
Fürdõzõk a Balatonban Balatonfürednél a meteorológia nyár elsõ napján, 2018. június 1-jén.
MTI Fotó: Mohai Balázs

Tavaly többet, de tudatosan költöttek nyaralásra a magyarok

Vaskor Máté
Vaskor Máté

újságíró. 2018. 07. 16. 16:49

Tavaly többet költöttek a magyarok nyaralásra, mint egy évvel korábban, és a válaszadók kétharmada szerint fontos, hogy az utazásra szánt kiadásait ne hitelből vagy kölcsönből finanszírozza - derült ki az Intrum legfrissebb európai fogyasztói fizetési jelentéséből, amelyet hétfőn juttattak el az MTI-hez.
Korábban a témában:

A 2017 őszén készült reprezentatív kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt.

A közlemény ismerteti, hogy tavaly az előző évhez képest 8,2 százalékkal többet, mintegy 619,9 milliárd forintot költöttek a magyarok a külföldi turisztikai célú utazásokra, a belföldi utazásokra szánt kiadásaik pedig 6,4 százalékkal emelkedtek, megközelítve a 330 milliárd forintot a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. A nyaralási szokásokat vizsgáló felmérés alapján a rendszeresen spóroló magyarok negyede tesz félre utazásra, amely alacsonyabb, mint az európai átlag. Ennek hátterében a magyarok megtakarítási céljai állnak, a lakosság számára a váratlan kiadásokra való felkészülés a legfontosabb.

Az utazási célú spórolás a 18-24 éves korosztály esetén a legmagasabb: a rendszeresen félre rakó fiatalok közel 40 százaléka spórol emiatt. A nyaralási kiadások kézbentartásában pedig a 25-34 éves korosztály a legtudatosabb, a fiatal felnőttek négyötöde utasítja el hitelből vagy ismerősöktől kölcsönkért pénzből utazzon el – derült ki a jelentésből.

Kiemelt kép: MTI/Mohai Balázs

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Szerdán lefagy az ország harmada

Kommentek

Closeup of big gold nugget, finance concept
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.