A tragédia áldozatait ideális körülmények között május elejére sikerülhet azonosítani, de lehet, hogy csak később. Christian Reiter osztrák orvosszakértő szerint amennyiben az időjárás nem szól közbe, két héten belül lezárulhat a holttestek utáni kutatás, és amennyiben sikerül a DNS-vizsgálathoz megfelelő szövetmintát nyerni a maradványokból, már május elejére azonosítani lehet az áldozatok nagy részét.
A Lufthansa egyik vezetője közben azt mondta, elképzelhető, hogy a második fekete doboz olyannyira károsodott, hogy nem küld jeleket. Kay Kratky az egyik német televízió csatorna vasárnap késő esti adásában megjegyezte, rendkívül nehéz megtalálni a második fekete dobozt. A gép nagy sebességgel csapódott a hegyoldalnak Marseille-től északkeletre. A második fekete dobozra azonban mindenképpen szükség van ahhoz, hogy a szakemberek pontosabb képet nyerjenek a történtekről – mondta a Germanwings diszkont légitársaságot tulajdonló Lufthansa magas beosztású képviselője.
Két szakértő időközben bírálta a francia ügyészséget mondván, a hatóság elhamarkodottan közölte azzal kapcsolatos gyanúját, hogy a másodpilóta szándékosan idézte elő a katasztrófát. Az ügyészség lépése szerintük médiahisztériához és spekulációkhoz vezetett, a második fekete doboz azonban fontos technikai információkkal szolgálhat arról, hogy mi is történt pontosan.
Feltételezések szerint a gépet a járat 27 éves másodpilótája Andreas Lubitz szándékosan vezette a hegyoldalnak. A repülőn tartózkodó mind a 150 ember meghalt. Lubitz sajtóértesülések szerint mentális betegségben szenvedett, kezelés alatt állt, betegségét azonban titkolta munkaadója előtt.