“Szerdán több mint 10 tonna roncsot szedtünk össze, de a napi átlag 30-40 tonna” – tájékoztatta a tárca az orosz hírügynökséget.
A Boeing 777-es repülőgép rekonstrukciója kulcsfontosságú a vizsgálat szempontjából – mondta el kedden a TASZSZ érdeklődésére Wim van der Vehen, a holland biztonsági tanács szóvivője. Tájékoztatása szerint a roncsoknak és az utasok személyes tárgyainak összegyűjtését és az összes többi szükséges munkálatot egy szakértői csoport végzi a holland kormány megbízásából. A szakértők tevékenységét a holland biztonsági tanács helyszínen tartózkodó két munkatársa koordinálja. A Boeing 777-es önsúlya 167 800 kilogramm.
A munkálatok a hét végére befejeződhetnek, de ez nagyban függ az időjárástól és a biztonsági helyzettől a szerencsétlenség helyszínén.
A Malaysia Airlines Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó utasszállító repülőgépe július 17-én zuhant le 298 emberrel a fedélzetén. A legtöbb utas – 196 ember – holland volt, ezért vezeti Hollandia a vizsgálatot.
A katasztrófa után ukrán és nyugati források is azt állították, hogy a gépet a szakadárok lőtték le, mégpedig egy orosz gyártmányú légvédelmi rakétával. Moszkva és a szeparatisták viszont az ukrán hadsereget tették felelőssé. A német hírszerzés októberben nyilvánosságra került információi szerint az ukrán hatóságok és az orosz szervek is hamis beállításban tálalják az ügyet.
A holland igazságügyi minisztérium múlt pénteken jelentette be, hogy az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet közvetítésével megállapodás jött létre Hollandia és a szeparatisták között a roncsok Hollandiába történő elszállításáról.