Kínában a Volkswagen 17 485 importált VW Beetle modellt hív vissza, valamint 363 605 darabot a VW Jetta Kínában gyártott változatából, a Sagitarból.
Kínában indult a vizsgálat
Németországban 15 500 darab 2013-ban gyártott 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI és 2.0 TDI Beetle Coupe modellt hív vissza a Volkswagen. A Beetle Cabrio modelleket a visszahívás nem érinti. A Jetta és Beetle modellekből az Egyesült Államokban 442 265 darabot, Kanadában pedig 126 ezer darabot hív vissza a Volkswagen.
A visszahívási akciót azt követően rendelte el a Volkswagen, hogy lezárta a törött hátsó felfüggesztésekre tett panaszok miatt két hónappal ezelőtt Kínában indított vizsgálatot.
A Volkswagen vizsgálata megállapította, hogy a hátsó felfüggesztő karok azért törtek el, mert a szóban forgó járművekbe korábban hátulról ütköztek és a felfüggesztés deformálódott, a tulajdonos viszont ennek ellenére is tovább használta az autóját.
“Amennyiben deformált hátsó felfüggesztéssel tovább hajtjuk az autót, akkor a felfüggesztő karok eltörhetnek” – mutatott rá a Volkswagen szóvivője. “Komoly ütközésről beszélünk, olyanról, ami után Európában az autósok nem ülnének már be a kocsijukba, hanem megjavíttatnák. Nem így Kínában” – mondta.
“Nincsen semmi baj”
A Volkswagen a visszahívási akcióval kapcsolatban hangsúlyozta, hogy az érintett modellek hátsó felfüggesztésével nincs semmi baj, azok nem hibásak, és Kínán kívül nem is fordult elő velük semmi probléma. Mindezek ellenére a Volkswagen az autósok megnyugtatása érdekében a visszahívás és a felfüggesztés ellenőrzése mellett döntött.
Egyúttal bejelentette, hogy januártól kezdődően a Kínában gyártott modelleket úgy alakítják át, hogy a hátsó felfüggesztés a vezető számára is jól hallható kereplő hangot adjon ki, ha karambol után is tovább használja az autót.