Nagyvilág

Nem reklámoz orosz tévékben a Coca-Cola

A Kremlhez közel álló csatornákról veszi le hirdetéseit az üdítőital-gyártó – írja a Világgazdaság.

A Vedomosztyi orosz lap szerint a Coca-Cola az egyik legfontosabb hirdető az orosz piacon, marketingkiadásai a 16 milliárd forintot meghaladják.

A cég három olyan csatornáról veszi le reklámjait, melyek a Rosszija Bank ellenőrzése alá tartoznak. A bankkal szemben az EU és az Egyesült Államok is szankciókat léptetett életbe. Egy negyedik csatornáról is leveszik reklámjaikat, ami az orosz védelmi minisztériumhoz tartozik és hazafias műsorokat sugároz.

A Coca-Cola nem ismerte el, hogy politikai okokból hozta volna meg a döntést, a Reuters arról ír, hogy az eladások csökkenésével és marketingstratégiájuk újragondolásával indokoltak.

Van az a pénz…

Már a szocsi téli olimpia előtt követelték meleg aktivista szervezetek, hogy a nagy nyugati szponzorok lépjenek vissza a játékoktól, ha továbbra is érvényben marad a homoszexuálisokat és a homoszexualitást büntethetővé tevő jogi szabályozás az országban. Akkor a nagy cégek nem mertek radikálisat húzni – gyávák és haszonlesőek voltak.

De maga a NOB sem mert kiállni a saját alapelvei mellett, hisz az azok közt ott van mindenféle diszkrimináció elutasítása is. A NOB szerint Oroszország nem sérti az olimpiai alapelveket, igaz, a NOB-ot a dél-koreai politikai diktatúra sem zavarta 1989-ben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik