A Digitális átalakulásban az RTL című írásban a szerző, Hans-Peter Siebenhaar úgy vélekedett, hogy “Magyarországon a reklámbevételekre kivetni tervezett különadó (az RTL csoport számára) súlyos teher lesz, amely a nyereségre is hatást gyakorol”.
Hozzátette: az adó “mindenekelőtt az RTL-t hivatott terhelni”. Úgy vélte, Orbán Viktor kormányfő “feltétlenül térdre akarja kényszeríteni a magyar médiaipar utolsó, még független részeit is”, és ez volt a “háttere” annak, hogy az RTL Csoport versenytársa, a ProSiebenSat1 csoport “már régen elhagyta Magyarországot”.
Kolosi Péter: Nem pacsizunk
Íme a varázsmondat: Búgyet vojná, búgyet plan. Van háború? Ki az ellenség? Simicska demilitarizálva? Meddig tart a tulajdonosi türelem? Megéri tökösnek lenni?
Hogy áll a háború?
Nincs is háború.
Nincs? Az ön főnöke, Dirk Gerkens nyilatkozta az első repeszek után, hogy „ha lesz háború, lesz haditerv is”. Aztán alig egy hónapja ön épp nekünk beszélt arról, hogy elkészült a haditerv. Háború nincs, csak haditerv van?
Túl lett pörgetve ez a militáns metafora. Ami úgy született, hogy Dirk egy idézettel válaszolt egy újságírói kérdésre, valahogy így: „Hogy is mondta Sztálin? Búgyet vojná, búgyet plan.” Magyarul: ha lesz háború, lesz terv.
Szóval hogy áll a háborúnak látszó dolog?
Meggyőződésünk szerint európai jogot sért a diszkriminatív reklámadó, ami ellen fellépünk a magunk eszközeivel.
Ez úgy hangzik, mintha kezdenének pacsizni a lövészárkok felett.
Nem pacsizunk. Mindenki végzi a dolgát. A jogászok, a vezetők, az újságírók.
Ha ide kattint, végigolvashatja interjúnkat az RTL Klub programigazgatójával.