Az idén az egész világon közismertté vált légitársaság még 2000-ben vesztette el egyik Airbus A330-asát, méghozzá egy, a New York Times jellemzése szerint „rejtélyes vegyianyag-szállítmány” miatt. A kérdéses gép ugyanazon az útvonalon repült, mint a nyom nélkül eltűnt 370-es járat, csak a másik irányba: Pekingből Kuala Lumpurba.
A gép ugyan leszállt a malajziai repülőtéren, de onnan már nem repült tovább. A 266 utast szállító gép raktérben ugyanis Kínából származó vegyi anyagokat szállítottak, és repülés közben egy, vagy több tartályból elkezdett kifolyni annak tartalma, és a repülőn olyan szagok kezdtek el terjedni, hogy a pilóta azonnal elrendelte az utasok evakuálását.
A hat éve használt repülőt azonnal kivonták a forgalomból, a szivárgás ügyében indított vizsgálat alatt kiderült: a gép javíthatatlan sérüléseket szenvedett a kifolyt vegyi anyagok miatt, amelyek végcélja a Times cikke szerint Irán volt. És amelyeket a lap szerint gyaníthatóan ideggázok készítésére lehetett volna felhasználni.
A teljesen tönkrement gépet végül még csak szét sem szerelték. A Times cikke szerint a repülőtéren, a felszálló pálya közelében egy nagy gödröt ástak, és az egész gépet úgy ahogy volt elföldelték. A Malaysia Airlines végül kilencvenmillió dollárnyi (mai árfolyamon átszámítva nagyjából húszmilliárd forint) biztosítási pénzt kapott az esett miatt.