A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek már 2005 óta fizetnek, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert, de a kérdés mindig lekerült a napirendről.
Most úgy tűnik, visszakerült. A ZDF közszolgálati televízió és a Spiegel Online hírportál szerint a koalíciós szerződés legutóbbi, keddi tervezetében szerepel az autósok sztrádahasználati díja.
A konzervatív CSU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata párt (SPD) koalíciós szerződése a tervek szerint szerdán készül el.
Ember nem érti
A sztrádadíj témáját a bajor konzervatív CSU vette elő még szeptemberben. “Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk majdnem minden szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen használhatják a sztrádákat” – fakadt ki Horst Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke.
A CDU testvérpártjának vezetője minden alkalommal elmondta azt is, hogy nem ír alá olyan koalíciós szerződést, amely nem rendelkezik a külföldiek autópályadíjáról.