A lapnak Bogdanovits László, a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének ügyvezető főtitkára elmondta, hogy például a kínai Precision Products Manufacturing (PPM) Ltd. már közzétett egy felhívást, amely szerint egy magyarországi, közepes méretű, évi 20-150 millió euró forgalmú, Tier 1 (a késztermékgyártóknak közvetlenül beszállító) vagy Tier 2 szintű autóipari beszállító cégbe szállna be. Az Opten adatai szerint 30 olyan, járműalkatrészeket gyártó cég működik Magyarországon, amely elméletben megfelel a fenti kritériumnak.
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) megerősítette, hogy Magyarország termelő beruházás helyszíneként leginkább két ágazatban lehet vonzó a kínai befektetők számára, ebből az egyik éppen a járműipar (a másik az egyedi, illetve márkás elektronikai termékek gyártása). A HITA jelenleg kilenc távol-keleti (tehát nem csak kínai) befektetővel tárgyal lehetséges magyarországi járműalkatrész-ipari beruházásról. Ami a már itt lévő kínai cégek autóalkatrész-ipari terjeszkedését illeti, a hivatal azt közölte: ha értesülne is ilyen tervekről, azok a beruházó kérésére a tervezés fázisában nem publikusak.