A szombati hídomlás óta először már a vízfelszín alatt is megkezdték a kutatást a katasztrófában meghalt emberek holttestei után. Kedden 18 hivatásos ipari búvár, és a haditengerészet búvárjai merültek az ötven méter mély folyóba, hogy kiszabadítsák a híd roncsai közé szorult holttesteket – közölte a Jakarta Post.
Az ipari búvárok olajcégeknek dolgoztak, és meg van a megfelelő szakértelmük és rutinjuk arra, hogy acélszerkezeteket vágjanak át a víz alatt. A hídhoz több darut is küldtek a felszínen lévő roncsok kiemelésére.
Közben már 18-ra emelkedett a balesetben meghalt emberek száma – közölték a helyi hatóságok, miután újabb holttesteket sodort a partra a folyó. Az eltűntek pontos számát továbbra sem lehet tudni, de többtucatnyian lehetnek. A sérültek száma 39.
A San Franciscó-i Golden Gate mintájára 10 évvel ezelőtt megépített, 700 méter hosszú híd szombaton omlott a Mahakam folyóba, miközben karbantartást végeztek az építményen. Leszakadása pillanatában nagy volt a forgalom rajta, és szemtanúk szerint két busz, gépkocsik és tucatnyi motorkerékpár zuhant a folyóba.
A baleset okait egyelőre nem lehet tudni. Szakértők több lehetséges okot is megneveztek a tervezési hiányosságoktól a nem megfelelő minőségű anyagok felhasználásán át a rossz karbantartásig és a korrupcióig.
Az indonéz katasztrófavédelem vezetője vasárnap még azt mondta, hogy a függőhíd egyik tartókábele szakadt el a karbantartás közben. Az indonéz közmunkaügyi miniszter hétfőn pedig arról számolt be a Jakarta Postnak, hogy a hídpillérek sorozatos hajóütközések miatt meggyengülhettek. Elmondása szerint tavaly egyszer már majdnem összeomlott a híd egyik pillére, amikor egy szénszállító teherhajó nekiment.