Közélet

Karácsony a járatritkítás visszavonását kérte a BKK-tól

Adrián Zoltán / 24.hu
A felújított Lánchíd megnyitója 2023. augusztus 4-én Karácsony Gergely és Walter Katalin.
Adrián Zoltán / 24.hu
A felújított Lánchíd megnyitója 2023. augusztus 4-én Karácsony Gergely és Walter Katalin.

Nem jött be a BKK-nak a hétfői és pénteki járatritkítás, amiért rengeteg kritika érte őket. Most Karácsony Gergely főpolgármester ennek visszavonására kérte a közlekedési társaságot.

A teljes budapesti közösségi közlekedés mindössze néhány ezrelékét érintő átcsoportosítás a főpolgármester-jelölti politikai kampány martalékává vált, ami alááshatja a közösségi közlekedésbe vetett bizalmat. Az pedig többet árt, mint amennyit a jobb menetrend használ. Ezért arra kértem a BKK munkatársait, hogy óvják meg a szakmai munkát a politikai kampány hatásaitól, állítsák vissza a korábbi menetrendet, és a közlekedési fejlesztésekről egyeztessenek a kerületekkel

jelezte a főpolgármester.

Karácsony arról is írt, hogy Walter Katalin BKK-vezérigazgató felajánlotta a lemondását, amit nem fogadott el.

Walter Katalin a tegnapi sajtóbeszélgetésen egy rendkívül szerencsétlen mondatot mondott, amiért tisztességgel elnézést kért és felajánlotta nekem a lemondását. A lemondását nem fogadtam el: egy rosszul megfogalmazott mondat, ami nem tükrözi a vezérigazgató személyes meggyőződését, nem írja felül azt a kiváló szakmai munkát, amit az elmúlt években a budapesti közösségi közlekedés érdekében a BKK végzett. Nem véletlenül választották meg Walter Katalint tavaly ősszel a legjelentősebb európai szakmai szövetség, az Európai Nagyvárosi Közlekedési Hatóságok (EMTA) elnökévé

– tette hozzá.

Amint beszámoltunk róla, a BKK vezérigazgatója úgy fogalmazott: társadalmi egyeztetésre csak akkor lett volna szükség a mostani, 53 járatot értintő intézkedést megelőzően, ha járatok szűntek volna meg, vagy ha hálózati átalakítást hajtottak volna végre. Október 26-án ugyanakkor egyeztettek a Közlekedő Tömeg képviselőivel – erről a szervezet azt állította, hogy ez nem igaz –, majd másnap a VEKE és a Magyar Közlekedési Klub vezetőivel. Walter szerint az utasokat ebbe a folyamatba nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, mintha „hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele”.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik