A Lidl fenntarthatósági stratégiájának 5 alappillére:
Termékkínálat
Az elégedett vásárlók a legfontosabbak a diszkontlánc számára, ezért termékválasztéka kialakításában a kiváló minőség mellett a fenntarthatóság is fontos szerepet játszik. A Lidl folyamatosan azon dolgozik, hogy a kínálatában megtalálható saját márkás termékeihez használt, fenntarthatósági szempontból kritikus alapanyagokat fenntartható forrásból szerezze be. 2021-ben az áruházlánc virág-és növényválasztékának, illetve a hazai tárgyalású zöldség- és gyümölcskínálaténak 100 százaléka tanúsítottan fenntartható forrásból származott.
Munkavállalók
A vásárlók mellett a Lidl kiemelt figyelmet fordít a munkavállalóira is, versenyképes jövedelemmel és kiemelt juttatásokkal ismeri el a munkájukat. A Lidl felelősséget vállal azért, hogy a lehető legjobb munkakörnyezetet biztosítsa az alkalmazottak számára, amely támogatja a fizikai és mentális egészségük megőrzését egyaránt. Kiemelt figyelmet fordít emellett a munkatársak egyéni fejlesztésére és képzésére is.
Üzleti partnerek
A Lidl partnereivel és beszállítóival kialakított hosszútávú kapcsolatait és együttműködéseit folyamatosan ápolja, fejleszti. A vállalat évek óta arra törekszik, hogy a hazai beszállítóik és termékeik kiemelt szerepet kapjanak. E célt szolgálja a „A Lidl a magyar beszállítókért” program is, mely lehetőséget teremt a beszállítók számára, hogy a külföldi piacokon is bemutatkozhassanak. A kezdeményezésnek köszönhetően 2021-ben 170 magyar beszállító 726 terméke jelenhetett meg 28 különböző országban a Lidl polcain.
Környezet
Az éghajlatváltozás életünk minden területén fellépést igényel, az áruházlánc ezért a klímavédelmi intézkedések mellett is elkötelezte magát. 2022. január 1-jétől a Lidl teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol[1], csökkentve ezáltal üvegházhatású gázkibocsátását. Folyamatosan bővülő elektromos töltőhálózatán is megújuló energiaforrásból származó zöld áramot biztosít a vásárlók kiszolgálásra.
A környezeti szempontból egyik leginkább kockázatosnak vélt területen, így a műanyag-felhasználás terén is intézkedéseket hajt végre kitűzött céljai mentén a vállalat. Eredményei alapján jó úton halad a Lidl, hiszen saját márkás termékeihez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag-használatát 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie.
Társadalom
A társadalmi felelősségvállalási programjai keretében a Lidl támogatja a hátrányos helyzetű gyermeket és családjaikat, a hazai egészségügy fejlesztését, valamint a menhelyi kisállatok ellátásához is hozzájárul. 2020-2021-ben összesen több mint 450 millió Ft értékben nyújtott támogatást a diszkontlánc többek között élelmiszer és nem élelmiszer jellegű adományok formájában.
„A fenntarthatóság előmozdítása érdekében végzett folyamatos munka mellett számunkra kiemelten fontos, hogy eredményeinkről átláthatóan be is számoljunk. Büszkék vagyunk rá, hogy immáron második Fenntarthatósági Jelentésünket publikáljuk, mely transzparens módon mutatja be azt, hogy stratégiai szinten hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövő megvalósításáról és mit teszünk érte nap mint nap” – mondta Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető.
A Fenntarthatósági Jelentés nyilvános, a honlapon bárki számára elérhető.