Immáron hagyományosnak tekinthető az I Bike Budapest névre hallgató kerékpáros felvonulás és demonstráció, amely idén a főváros olyan részeit is érintette, ahol korábban még sosem vonultak a biciklisek. A menet érintette Óbudát, az Alagútat, a Lánchídat, majd az Andrássy úton keresztül a Hősök terénél érkezett a Városligetbe, ahol sor került a hagyományos bcikliemelésre is. A szervezők elmondás szerint azért vonulnak utcára, mert olyan várost szeretnének csinálni Budapestből, ahol mindenki biciklire tud ülni. A rendőrség becslése szerint nagyjából tízezer ember vett részt a menetben.
Az őszi önkormányzati választásokra készülve a szervező Magyar Kerékpárosklub egy 12 pontos fejlesztési javaslatot is kiadott, amely a következő öt éves önkormányzati ciklusban a kerékpározás további terjedéséhez szerintük feltétlenül szükséges intézkedéseket tartalmazza. A javaslat fő pontjai a következők:
- A belváros összekötése a külvárosokkal.
- Dél-Pest és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, kerékpáros fejlesztéssel a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út mentén.
- A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása.
- A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, és legyen alkalmas a tömeges használatra.
- Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
- A Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
- Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
- A lakóövezetek tehermentesítése a 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
- Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
- A Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
- Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
- Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
- Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
- Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
- Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézésre, lakossági promócióra, az állomások sűrítésére, bővítésére van szükség.
(Fotók: Marjai János/24.hu)