A gyerekek túlterheltsége meglehetősen szubjektív, és a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia – mondta a Magyar Időknek Bódis József oktatási államtitkár. Ehhez hozzátette: nem az a sikeres, aki sokat tanul, hanem az, aki hatékonyan. Úgy vélekedett, hogy a tananyag mennyiségének radikális csökkentése „az összefüggések felismerhetőségét, a szintetizálás lehetőségét venné el”, ezért nem csökkenteni, hanem súlyozni kell és rugalmasan alkalmazhatóvá tenni.
Az államtitkár elárulta: abban lát kihívást, hogy az oktatás minden szereplőjével párbeszédet folytassanak azokról a változásokról, amelyek ebben a ciklusban következnek. A tankerületi központok 2017. január 1. után létrejött rendszerét stabilnak, működőképesnek, kellő mértékben finanszírozottnak, valamint adósságoktól mentesnek látja.
A hazafias és honvédelmi nevelés bevezetésének céljaként említette, hogy a diákokban tudatosítsák a haza szeretetének és védelmének fontosságát, olyan ismereteket sajátítsanak el, amelyek a magyarság iránti érzelmeiket alapozzák meg. Megemlítette azt is, hogy jövőre a kormány mintegy 159 milliárddal fordít többet az oktatásra, egyebek mellett iskola- és óvodafejlesztésekre. (Fotó: MTI / Sóki Tamás)