Közélet
Ohrid, 2017. szeptember 28.
Orbán Viktor miniszterelnököt (j) fogadja Nikola Gruevszki korábbi kormányfõ, a kormányzó jobboldali Belsõ Macedón Forradalmi Szervezet - Macedón Nemzeti Egység Demokratikus Pártja (VMRO-DPMNE) vezetõje Ohridban 2017. szeptember 28-án. (MTI/EPA/Aleksandar Kovacevski)

Macedóniába is exportálják a magyar kormánysajtót

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 05. 08. 19:55

Az Orbánnal szövetséges bukott miniszterelnök médiahátországa épülhet.
Korábban a témában:

Magyar kormánypárti médiacégekhez köthető befektetők jelentek meg a bukott macedón miniszterelnököt, Nikola Gruevszkit támogató macedón médiavállalatokban – írja az Átlátszó.

Mint arról korábban írtunk, a Fidesz szövetségesének számító macedón nacionalista jobboldali VMRO-DPMNE nevű párt abba bukott bele, hogy kiderült: Gruevszki húszezer embert, köztük szinte minden ellenzéki politikust és újságírót lehallgattatott a titkosszolgálatokkal, hatalmát pedig az ország lakosságának egyharmadát kitevő albánok ellen folytatott, élénk sorosozással tűzdelt uszítással igyekezett megőrizni. A tavalyi macedón helyhatósági választáson fideszes politikusok is kampányoltak Gruevszkiéknek, akik ennek ellenére súlyos vereséget szenvedtek.

Az Átlátszó cikke szerint Schatz Péter, a Ripost társtulajdonosa, valamint Adamik Ágnes volt MTVA-s vezető többségi tulajdonrészt szerzett több mint féltucat macedón sajtótermék kiadóiban, amelyek gyakran terjesztenek provokatív álhíreket a volt macedón kormánypárt ellenfeleiről és civil csoportokról. Bár Schatz és Adamik papíron egymástól függetlenül üzletel a balkáni országban, számos alkalommal egyszerre utaztak Szkopjéba, és ugyanaz a helyi ügyvédi iroda intézi ügyeiket.

A Ripost Szlovéniában is megjelent, tavaly márciusban a Habony-féle Modern Media Grouppal és a Ridiküllel együtt szerzett tulajdonrészt a Nova24TV-ben, ami az ottani konzervatív SDS pártot támogatja. Macedóniában Target Media néven alapított tanácsadó céget Schatz, amely 90 százalékos tulajdonrészt vásárolt a VMRO-DPMNE pártot támogató Alfa TV-ben. Egy új portált is indítottak RipostMK néven, amit az Alfa TV weboldala reklámoz.

Adamik Schatzhoz hasonlóan az MTV-nél, majd az MTVA-nál dolgozott 2012-ig vezető pozíciókban. A macedón cégnyilvántartás szerint Adinamic Media néven alapított céget, amely tulajdonrészt szerzett a Prva Republika és az EM Media nevű cégekben, amelyek Gruevszki harcos támogatóinak számító hírportálokat és magazinokat adnak ki.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

LOS ANGELES, CA - JANUARY 15: Kayla Kohn, right, a 12 grade english teacher at The Accelerated Schools, a community of public charter schools in South Los Angeles joins fellow teachers as they picket outside the school on second day of the Los Angeles school teachers strike on January 15, 2019 in Los Angeles, California. (Photo by Al Seib / Los Angeles Times via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.