Mint lapunk elsőként megírta, köztévés reklám lett Orbán Viktor szlogenje. A Népszabadság megkérdezte, miként került a
az egyik olimpiai hirdetés végére.
Az MTVA sajtóirodája tudatta, hogy
a magyar közmédia szerint a ‘Hajrá, Magyarország! Hajrá, magyarok!’ szlogennek nincsen politikai áthallása. Az Európa-bajnokság alatt a francia stadionok is zengtek ettől a rigmustól, pedig nem politikai viaskodások, hanem labdarúgó-mérkőzések zajlottak a pályákon. A szlogen tehát csak az fejezi ki, amit jelent: a magyar közmédia az országgal együtt drukkol a magyar sportolóknak Rióban is.
A “rigmust” Orbán Viktor – a krónikák tanúsága szerint – 2002. április 13-án használta először, amikor arról beszélt a választási vereség után, hogy a Fidesz hívei sokan voltak, de nem elegen. Beszédét akkor azzal zárta, hogy
Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!
Azóta ez a biztatás szinte minden szónoklata végén elhangzik, most az MTVA is felhasználta.
Miénk a küzdelem.
Miénk a kitartás.
Miénk a munka.
És miénk lesz a győzelem.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Műhely vezetője a Népszabadságnak azt mondta, hogy a szlogen nyilvánvalóan Orbán Viktorhoz köthető, egyértelmű, hogy a kormány a magyar sportolók sikereit próbálja politikai haszonszerzésre használni.