Megírtuk, hogy a július 24-én hatályba lépő jogszabállyal az Uber befejezi tevékenységét Magyarországon. Fekete Zoltán, az Uber magyarországi ügyvezetője a 24.hu-nak elmondta, ez egy hosszú folyamat volt, ami a végén eszkalálódott. Sok mindenkivel tárgyaltak, rengeteg levelet kiküldtek, mindent megtettek, de nem mutatott hajlandóságot a másik fél, azaz a kormány a közös megegyezésre. Szerinte a taxistüntetések nyomást gyakoroltak a döntéshozókra, miközben már a demonstráció is teljesen rossz felfogásban zajlott. Ugyanis nem azzal foglalkoztak, hogy levegyék a taxisokról az értelmetlen terheket, vagy mondjuk a fix tarifákat eltöröljék, hanem azzal, hogy tűnjön el az Uber. Fekete szerint most egy darabig biztos nem lesz Uber, de ha nem ez, akkor majd lesz más. Jön egy új szolgáltató, mert ez a világ rendje.
A 24.hu-nak nyilatkozott egy Uber-sofőr, aki néhány hónappal ezelőtt a fuvarozásért hagyta ott korábbi munkáját. Azt mondta, ő is olvasta a hírt reggel, és teljesen ledöbbent. Azért szerette, mert kötetlen munkaidő volt, akkor dolgozott, amikor akart, nem volt munkaruha, nem volt főnök,
Elismerte, elég jól keresett. Persze, változó volt, a hétvége nyilván sokkal erősebb, olyan is előfordult, hogy amikor kiszállt az utas, már jött a következő. Átlagban, óránként 2-3 fuvart csinált, nagyjából 1000-1500 forint körül kapott egy útért. Magánvállalkozóként dolgozott,
Arra a kérdésre, hogy akkor most mit fog csinálni, rövid választ adott:
B*zdmeg, nem tudom.
Nem érti, hogy lehet az, hogy pár taxis kimegy tüntetni, lezár két sávot, és ezért beszüntetik az Ubert.
Persze, tudom, hogy ez nem ilyen egyszerű, más van emögött,
– mondta, vele is előfordult már, hogy megfenyegették taxisok, leöntik a kocsiját kromofággal, de komolyabban soha nem kötöttek bele.
szerinte ezért is hívták őt ilyen sokan. Kiválóan beszél angolul, így a külföldiek is nagyon kedvelték, mert a money-n (pénz – szerk.) kívül, más angol szót is ismert.
Elmondta, lehet, elmegy taxizni, de úgy érzi, nagy a különbség a kettő között, mert amíg
Sokszor még hétvégén is őt hívták, mikor két és félszeres volt a tarifa – és így már drágább volt, mint egy taxi -, mert az utasok komfortosabban, jobban érezték magukat egy Uberben.
A Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán viszont úgy látja, a történet úgy zárul, ahogy kell:
ha az Uber betartott volna minden jogszabályt, senki sem bántotta volna, de addig működtek csak, amíg voltak kiskapuk.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is pikírt módon kommentálta az Uber kivonulását:
inkább kivonulnak Magyarországról, mint hogy vállalják a törvényes működést, az adófizető magyar taxisokkal való tisztességes piaci versenyt és az adófizetést.
(Ebben a cikkünkben megnézheti a videót arról, ahogy taxis hiénák verik át az utasokat.)
A 6X6 Taxi és Taxi 2000 üzletágvezetője, Fárbás Tibor a 24.hu kérdésére elmondta, társaságuk mindig jogkövető magatartást tanúsított, mindent törvényt betartottak, szerint mindenkinek ezt az irányt kell követni. Úgy látja, ha ő kimegy Amerikába, akkor az ottani törvényeket kell betartania és nem azt, ami Magyarországon van. És miután az Uber Amerikából jött, ők kötelesek az itthoni törvényeket betartani, és nem kell mindenkinek hozzájuk alkalmazkodni.