Érdekes kiállítás nyílt a múlt héten az Iparművészeti Múzeumban. A Bringológia című tárlaton tizenkét ország dizájnereinek egyedi, hasznos és érdekes bringás újításait nézhetik meg a látogatók – a pedállal hajtott szélgéptől a környezetbarát, bambuszból készült bicikliig.
A november 27-ig tartó kiállítást az Iparművészeti Múzeum és a Közlekedési Múzeum együttműködésében rendezték meg, a kiállított tárgyakat a Kultúrgorilla munkatársai válogatták össze. A kurátorok arra keresték a választ, hogyan ösztönözheti a dizájn a biztonságos, kényelmes és stílusos biciklizést; milyen szerepe lehet egy tervezőnek a városok kerékpárközpontú fejlesztésében; hogyan hathat a dizájn és a bicikli a globális, ökológiai és gazdasági folyamatokra.
A kiállításon tizenkét ország – Magyarország, Hollandia, Ausztria, Németország, Dánia, Nagy-Britannia, az Egyesült Államok, Svédország, Olaszország, Belgium, Ausztrália és Spanyolország – kortárs formatervezőinek darabjait és a Közlekedési Múzeum néhány ritkaságát mutatják be: mint amilyen például az 1920-as években gyártott, ritkaságszámba menő Puch-kerékpár.
Az anyagot három részre bontották: a Láncszemek című szekció témája az, hogy hogyan találhatja meg a a helyét egy városlakó a lokális kerékpáros kultúrákban; a Tandemben a városok és a bringások viszonyát vizsgálják; a Critical Massben pedig azt kutatják, milyen megoldásokat adhat a kerékpár a globális problémákra.
Jordán Helén fotói következnek: