A 2014 tavaszán átadott M4-es metró jelentősen átalakította a dél-budai közlekedési szokásokat, ezért a metróvonallal párhuzamosan közlekedő buszjátok ritkításáa készül a BKK. A társaság társadalmi egyeztetésre bocsátja autóbusz-hálózati fejlesztésének koncepcióját, amelynek célja, hogy a XI. kerületi buszjáratok fejlesztésével könnyebben elérhető legyen az M4-es metró. A BKK tavaly ősszel a 7-es és a 33-as járatcsalád átalakításával kapcsolatban kérte ki az utasok véleményét; most ezt a javaslatot bővítette ki, erről a véleményét itt mondhatja el, egészen március 16-áig.
A BKK közlése szerint az új metró megközelítésére szolgáló felszíni járatok mellett ideiglenesen részben megmaradtak azok a buszvonalak is, amelyek a metróval lényegében párhuzamos útvonalon haladnak. Azonban a BKK utasforgalmi felmérései szerint ez utóbbi járatok veszítettek népszerűségükből, hiszen a metróval – élvezve a kötöttpályás közlekedés előnyeit – gyorsabban, kényelmesebben, az esetleges közúti forgalmi dugókat elkerülve lehet utazni. Az új javaslat célja, hogy a metróval párhuzamos buszjáratok helyett még jobb felszíni kapcsolatot nyújtson az M4-es metróhoz.
A javaslat érinti a Buda különböző területeiről a Rákóczi út térségébe beérkező, illetve Zugló és Újpalota felé továbbközlekedő buszjáratokat. A BKK ezeket a buszvonalakat úgy tervezi átalakítani, hogy a Rákóczi úti buszkínálatot átcsoportosítja, így a belváros és Újpalota közötti kiszolgálás nem változik, azonban a Buda felé továbbközlekedő autóbuszok jellemzően nem az M4-es metró felett közlekednek tovább.
Az elképzelés szerint meghosszabbítanák a 8-as busz vonalát és megszüntetnék többek között a 107-es, a 233-as és a 239-es buszt, a 178-as pedig teljesen máshol járna.