Közélet

Tarlós szerint nem balesetveszélyes a 3-as metró

Karácsonyra elkészül a budai fonódó villamos, az újpalotai villamosra még négy évet várni kell. Tervezik a HÉV felújítását is.

Nem balesetveszélyes a 3-as metró, ha az lenne, azonnal leállítanák – mondta Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. Hozzátette ugyanakkor, hogy jelentést kért a metró állapotáról és a BKV vezetése azt közölte: az eszközpark nagymértékben elhasználódott, a leggondosabb karbantartással sem megelőzhető meghibásodások jelennek meg. Cáfolta, hogy süllyedne a metróalagút és közölte, hogy a szerelvények felújítása megkezdődött, a kormány pedig határozatban erősítette meg, hogy 125 milliárd forintot biztosít az infrastruktúra felújítására.

A legnagyobb problémát Tarlós szerint az fogja jelenteni, hogy a metrófelújítás idején is biztosítsák a közlekedést. Ehhez nagyjából 150 buszra lesz szükség és mintegy 15 milliárd forint kiadást jelent majd. Ha a főváros nem kap ehhez külső segítséget, akkor is tudják biztosítani a fedezetet.

A főpolgármester elmondta, hogy az újpalotai villamosvonal 2019-ig elkészül, erre a főváros 26 milliárd forint uniós támogatást kaphat. A teljes beruházás ennél 5-7 milliárddal kerülhet többe. Ez a megoldás egyébként 100 milliárd forinttal olcsóbb, mintha a négyes metrót hosszabbítanák meg – közölte. A villamosvonal ugyanakkor nem fog megépülni az Astoriáig, csak a Baross térig, a 7-es buszokhoz képest viszont így is 5-8 perc időmegtakarítást fog jelenteni az utasoknak.

A sajtótájékoztatón Tarlós közölte, hogy a Széll Kálmán tér átalakítása jövő év május 10-én befejeződik, a budai fonódó villamoshálózat kiépítése pedig idén december 23-ra készül el. A Lánchíd budai hídfőjénél az alagútépítést március 16-án, a Budaörsi út felújítását november 24-én, az M1-M7 csomópont átépítését áprilisban fejezik be.

A városvezető beszámolt arról, hogy elkészült egy koncepció a HÉV-szerelvények felújítására, a mintegy 300 kocsi felújítási munkálatait a BKV műhelyében, az önkormányzat saját cégének kivitelezésében meg lehetne valósítani, így közbeszerzést sem kell kiírni. A kocsibelsők teljes körű felújítása mintegy 15 milliárd forintba, a hajtáskorszerűsítés ugyanennyibe, a pálya és a biztonsági berendezések felújítása ezen felül újabb 30 milliárdba kerülne.

Tarlós arról is beszélt, hogy 1990 és 2010 között 1274 őrzött P+R parkolóhelyet létesítettek, 2011 és 2015 között további 1200-at, a jövő év végéig pedig újabb 2067 épül majd meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik