A január 22-én megjelent “Egy órát várt a fagyban a kerekesszékes utas” című bejegyzésünkre a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az alábbi tájékoztatást adta a blognak, illetve az eset szereplőjének:
A szóban forgó bejegyzés kapcsán, amelyben a 2013. január 19-én tapasztalt szolgáltatási hiányosságokra hívja fel a figyelmet az üzemeltető BKV Zrt-től bekért tájékoztatás alapján megállapítható, hogy műszaki jellegű problémák akadályozták az alacsonypadlós autóbuszok teljeskörű, előírt mennyiségű kiadását a jelzett napon.
Ennek érzékelhető jeleként az Ön által megjelölt időpontokban sajnálatos módon alacsonypadlós jármű helyett magaspadlós jármű közlekedett. A Budapesti Közlekedési Központ közlekedésszervezői tevékenysége, feladat-ellátási felelőssége kiterjed többek között az egyenlő esélyű hozzáférés feltételeinek fokozatos megteremtésére és megkövetelésére a közforgalmú menetrend alapján végzett személyszállítási tevékenység végzése során, illetve a szolgáltatók személyszállítási tevékenységének folyamatos figyelemmel kísérésére, a szolgáltatások teljesítésének ellenőrzésére.
A jelzett esetben a szolgáltatási színvonal vonatkozásában az előírt követelményszinthez képest kedvezőtlen irányú eltérés jelentkezett, melynek okait a BKK részéről megvizsgáljuk és amennyiben a Szolgáltató mulasztása felmerül, a BKK-BKV között érvényben levő Közszolgáltatási Szerződés alapján szankcionálásként kötbér kerül kiszabásra.
Bejegyzése kapcsán engedje meg, hogy az autóbusz járműparkhoz kapcsolódó fejlesztésekről tájékoztassuk Önt. A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan törekszik új és használt járművek forgalomba állításával a régi, elavult fővárosi autóbuszflotta lecserélésére. Az elmúlt másfél évben Budapestre érkezett járművek akadálymentesek, hiszen minden esetben alacsonypadlós járműveket szerzünk be.
A fejlesztések eredményeképpen szinte a teljes autóbusz hálózaton alacsonypadlós szolgáltatást és ezáltal akadálymentes utazási lehetőséget biztosítunk 2013. január 1-jétől. Ezáltal a jelenlegihez képest sűrűbb követést és jobb kiszolgálást nyújtunk az idős, a kisgyermekes utasaink, illetve a mozgásukban korlátozottak számára.
A szolgáltatásfejlesztést az teszi lehetővé, hogy 2013. január 1-jétől teljes körűen forgalomba állnak a közelmúltban vásárolt 31 darab használt, de jó állapotú, alacsonypadlós Mercedes Citaro és 38 darab Volvo 7700-as jármű, amelyeket a BKV üzemeltet. A kibővült és megújult autóbuszflotta összességében annyi alacsonypadlós szóló és csuklós járművel rendelkezik, hogy a térbeli elosztásnak köszönhetően néhány kiegészítő jellegű, csak csúcsidőben közlekedő, illetve midibuszokkal kiszolgált járat kivételével minden vonalon közlekednek alacsonypadlós autóbuszok.
Emellett a VT-Transman Kft. 22 darab, alacsonypadlós Volvo-Aarbena típusú autóbuszt vásárolt és üzemeltet a budapesti, akadálymentes autóbuszflotta bővítésére. 2013 májusától 150 db új, Mercedes Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten a VT-Transman üzemeltetésében. A járművek korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált, az európai sztenderdeknek megfelelő járművek lesznek, a flotta fele csuklós, fele kéttengelyes, szóló kivitelű.
A buszok az új buszüzemeltetési modell keretében állnak forgalomba, és beszerzésüknek köszönhetően megszűnhet a súlyos járműhiány Budapest autóbusz-közlekedésében és kijelenthető, hogy a fővárosban hét év után először állnak ismét forgalomba új buszok.
Továbbá engedje meg, hogy tájékoztassuk egy igénybe vehető szolgáltatásunk kapcsán. Az esélyegyenlőség elősegítése céljából a mozgásukban korlátozott személyek szállítását a BKV Zrt. által üzemeltetett öt darab Renault Master 2,5 dCI típusú, speciálisan erre a célra kialakított kisbusz is segíti. A speciális szolgáltatás egy úgynevezett “háztól-házig” szállítás, melynek diszpécseri felügyeletét 2012. augusztus 1-jétől a BKK látja el. A szolgáltatás igénybevételét a +36 70 390 3414-es telefonszámon munkanapokon 8.00 órától 16.00 óráig lehet kezdeményezni, célszerűen a tervezett utazáshoz képest legalább egy nappal korábban.
A szállítás koordinációját végző diszpécserrel elektronikus levélben is felveheti a kapcsolatot a forgalomfelugyelet@bkk.hu e-mail címen. (A szolgáltatást a napi igények függvényében tudjuk biztosítani.)
Tisztelt Utasunk!
Még egyszer elnézését kérjük a kellemetlenségek miatt, bízunk benne, hogy a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat szerez a közösségi közlekedési szolgáltatással kapcsolatban. Ennek elősegítése érdekében javasoljuk, hogy a fenti fejlesztések megvalósulásáig, utazását megelőzően telefonon érdeklődjön a BKK diszpécserközpontjánál (utastájékoztató diszpécser, elérhetősége: +36-1-317 55 18), ahol munkatársaink készséggel adnak Önnek felvilágosítást a felhasználni kívánt járatok és járművek aktuális helyzetével kapcsolatban.