Amíg a rendőrségi vizsgálat nem zárul le, addig nem tudunk nyilatkozni, mert nem ismerjük a baleset pontos, minden részletre kiterjedő okait – mondta Belle Örs, az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. műszaki igazgatója.
Mindössze annyit közölt: a társaság honlapján közleményt jelentettek meg. Ebben egyebek mellett az áll, hogy “a baleset körülményeit a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság iváncsai alosztályának illetékesei szakértők bevonásával vizsgálják, az M6 Duna Zrt. szakemberei is segítik a hatóságok munkáját.” A műszaki igazgató arra a kérdésre nem kívánt válaszolni, hogy az iváncsai felhajtónál mennyire egyértelműek a közlekedési viszonyok.
Szerda hajnalban hárman meghaltak, egy ember pedig könnyű sérüléseket szenvedett az M6-os autópályán, az 50-es kilométer közelében, Iváncsa térségében, ahol egy személyautó és egy kisteherautó összeütközött. Az elsődleges rendőrségi adatok szerint a személykocsi – egyelőre ismeretlen okból – az autópálya Budapest felé vezető sávjában a forgalommal szemben hajtott fel a 49-es kilométernél.
Hasonló jellegű súlyos balesetek megelőzésére az elmúlt hónapban úgynevezett tenyértáblákat helyezett ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. azokon a fővárosi felhajtó csomópontokon, amelyek fokozottan veszélyesek.
A másfél négyzetméteres táblákat híd-, autópálya- és osztott pályás útra felhajtó csomópontokon helyeztek ki. Az Ausztriában már bevált táblákon a neonsárga alapon egy fekete tenyér látható, a közepén behajtani tilos jelzéssel, valamint “STOP!” felirattal.
A tenyértáblákat azt követően állították fel, hogy tavaly novemberben a Lágymányosi hídnál három fiatal vesztette életét, amikor autójukkal a forgalommal szemben hajtottak fel a hídra.