Kína az autóvásárlások megszorításával próbál tenni valamit az egyre durvább városi szmog és a dugók ellen, de ez a lépés messze nem a legjobb, és az autógyártók szerint nem is a közlekedés az oka a rossz levegőnek.
Nyolc kínai városban kerülhet sor a vásárlások korlátozására, mondta Shi Jianhua, a Kínai Autógyártók Szövetségének főtitkár-helyettese, aki szerint 2 százalékkal, vagy 400.000-rel szoríthatja vissza a beszerzéseket a kínai hatalom. Ami azonban főleg probléma lehet, hogy leginkább a hazai márkákat érintheti a szabályozás, ami viszont az autóiparra lesz rossz hatással.
“Rövid távon a piac a vásárlások növekedésével fog reagálni, mivel az emberek pánikba esnek és mindent megvesznek, amit csak lehet, még mielőtt a szabályozás életbe lép”, mondta Yale Zhang, az Autoforesight Shanghai Co. ügyvezető igazgatója. Érthető módon a Kínai Autógyártók Szövetsége ellenzi a lépést, mivel szerintük megfosztja az embereket az autóbirtoklás lehetőségétől, illetve valójában nem arról van szó, hogy csökkentsék a légszennyezettséget és a forgalmi dugókat, hanem az autóvásárlás rövidtávú felpörgetéséről, amiből bevételt lehet nyerni.