Kocsis Péter jelezte:
- felmérések szerint 25-30 ezer hazai kis- és középvállalkozás exportál, a teljes magyar kivitelnek ugyanakkor a 80 százalékát a nagyvállalatok végzik.
Az igazgatóhelyettes felhívta a figyelmet, hogy erősebb az innovációs potenciálja és a gazdasági versenyképessége azoknak az országoknak, amelyek az export szempontjából főként a kkv-kra támaszkodnak.
Hozzátette: a magyar kivitel 78-80 százaléka az Európai Unióba irányul, de a HEPA dolgozik azon, hogy a cégek rendelkezésére tudjon állni olyan eszközökkel is, amelyek erősítik az unión kívüli értékesítést.
Az exportfejlesztési ügynökség szolgáltatásait ismertetve Kocsis Péter kiemelte egyebek mellett a külpiaci megjelenés támogatását, a külpiaci partnerek keresését, valamint a tanácsadást, a képzéseket és a pályázatkezelést. Hangsúlyozta azt is, hogy a HEPA szolgáltatásainak döntő többsége ingyenes.
A Külpiaci növekedési támogatási programról szólva elmondta: a program főként úgy támogatja a külpiaci növekedést, hogy ösztönzi az exportáló cégek fizikai megjelenését, gyártókapacitás kihelyezését a célországokba.
Szabó István Attila, az EXIM üzleti vezérigazgató-helyettese előadásában ismertette: az exporthitel ügynökség dolgozik új ötéves stratégiáján. Mint mondta, továbbra is a középpontban lesz egyebek mellett a magyar cégek export-versenyképességének növelése, emellett fontos szempont lesz a fenntarthatóság, valamint támogatják a vállalatokat a külföldi befektetések megvalósításában.
A vezérigazgató-helyettes elmondta: a csaknem 2300 ügyfelük 90 százaléka kis- és középvállalkozás. Az EXIM a világ 195 országából 127-nél finanszírozza az exportálni kívánó hazai cégeket, és ezek az országok lefedik a világ GDP-jének 96 százalékát – írta az MTI.