A jelentős áruforgalomhoz hozzájárult az e-kereskedelem erősödése, és az is, hogy áprilisban az Alibaba Group Budapestet választotta kelet-közép-európai légi logisztikai központjának.
Júniusban 15.233 tonna légi árut kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, ami 52,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz, és 41,2 százalékkal több, mint a 2019-es év azonos hónapjában volt. Az első fél évben kezelt árumennyiség 35,9 százalékkal haladta meg a múlt év azonos időszakában összesített mennyiséget.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a tavaly átadott Cargo City valóban képes arra ösztönözni a szállítmányozó cégeket, hogy a budapesti repülőteret használják a légi szállítmányozásra, amely rendkívül vonzó megoldás a régióban történő légi áru gyűjtésére, elosztására.
A vállalat légi áruszállítási tevékenysége hozzávetőleg 1800 direkt munkahelyet teremt a repülőtéren és még további 10.000 munkahelyet a hozzá kapcsolódó ökoszisztéma révén. A kelet-közép-európai régió repterei között a budapesti cargoforgalom növekedése az elmúlt két évben is rendre az élmezőnyben szerepelt, stratégiai szerepét tovább erősíti az elmúlt hónapok kiemelkedő áruforgalma Kína és Magyarország között – írta az MTI.
Kossuth József, a Budapest Airport cargo vezetője az egyik legnagyobb idei sikerüknek nevezte azt, hogy Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi cége, az Alibaba Group és logisztikai vállalata, a Cainiao a budapesti reptérre telepítette régiós légi elosztóközpontját. A cég jelenléte már most hozzávetőleg havi 2,5 millió küldemény érkezését jelenti légi úton, ami az elkövetkező hónapokban intenzíven tovább bővül majd.