2021-ben az innovációs pályázaton mintegy hetven nonprofit szervezet elképzelései közül ötöt díjaztak. A legjobb projektötletek között fontos szerepet kaptak a leginnovatívabb technológiák és a fenntarthatóság is, így a nyertes pályázatok között szerepel egy klímatudatossági oktatási felület és az iskolai drónprogramozás is.
„A pandémia miatt mindenkinél előkerült vagy a korábbiaknál nagyobb fokozatra kapcsolt a digitalizáció. Az elmúlt egy év is megerősített minket az InnoMax Díj és a nonprofit szektor támogatásának a fontosságában. A digitális átállással kapcsolatban úgy fogalmaznék, hogy a járványhelyzet miatt nagyobb fókuszt kapott ez a terület. Mi az Invitech-nél az üzleti ügyfeleinknél is azt látjuk, hogy akik már korábban is éltek az infokommunikációs technológia kínálta lehetőségekkel, azok erősebb fokozatba kapcsoltak. Mondhatjuk, hogy ma már ez nem egy választható, hanem egy kötelező út. A nonprofit szervezetek ugyanakkor nem az üzleti haszonért, hanem a közjóért, a különféle hátrányos helyzetű csoportok segítéséért dolgoznak. A beérkezett pályázatok is jól mutatták, hogy rengeteg energiát fordítanak a küldetéseik megvalósítására, az InnoMax Díj pedig segít nekik abban, hogy nemcsak a munkájuk, hanem a továbblépést segítő, innovatív ötleteik is fókuszba kerüljenek és támogatást kapjanak” – foglalta össze az Invitech vállalati értékesítési vezérigazgató-helyettese.
Marton László hozzátette: „a pályamunkákat áttekintve egyértelműen a digitális edukáció került a fókuszba. Számos pályázó vett részt olyan fejlesztéssel, applikációval, adatbázissal, amely az online, távolról történő oktatásban segíti a pedagógusokat és a diákokat. A témakör lehet akár az ember és a természet viszonya, de lehetnek a programozási ismeretek is. Azt is fontos kiemelni, hogy a díj keretein belül most először nyílt lehetőség a digitális oktatással kapcsolatos eszközbeszerzések támogatására”.
Drónpilóta-képzés az iskolapadban
A diákok számára hozzáférhető drónprogramozási fejlesztést is támogatott idén az Invitech. A nyertes szervezet, az orosházi Németh Imre Alapítvány alapvető célja a környezettudatos nevelés, valamint az ezzel kapcsolatos oktatási és képességfejlesztési programok támogatása. Az alapítvány három évvel ezelőtt – a kor kihívásaira reagálva – azt is célul tűzte, hogy a Kossuth Lajos Technikumot és az orosházi diákok fenntarthatósági oktatását a legmodernebb IT-eszközök segítségével támogatja. A stratégiai tervük alapján a diákok első lépésben a robotikával, második lépésben pedig a 3D nyomtatással ismerkedhettek meg közelebbről, az újabb lépés pedig a pilóta nélküli repülők világa.
„Először vettünk részt az InnoMax-pályázaton, az elnyert díjjal és az Invitech támogatásával pedig meg tudjuk valósítani a koncepciónk harmadik lépését. Ez pedig egy kisebb kezdő és egy nagyobb haladó drón beszerzése, aminek köszönhetően lehetőség nyílik az iskolánkban a drónprogramozás elindítására. A megváltozott szakképesítési törvény alapján az ipari informatikusoknak az ilyen típusú programozást is ismerniük kell. Természetesen a diákoknak első lépésben a drónjogosítvány megszerzésére van szükségük, majd ezt követhetik a programozási ismeretek és a gyakorlati alkalmazás” – emelte ki Mészáros Melinda, a Németh Imre Alapítvány önkéntese.
Kiterjesztett valósággal a környezettudatosabb világért
Ismét sikeresen pályázott a Pro Gemmo Alapítvány, a szervezet ugyanis 2018 után 2021-ben is elnyerte az InnoMax Díjat.
„A pályázatunk keretében a győri Mobilis Interaktív Központban fogunk digitális, interaktív környezetvédelmi oktatásokat tartani az oda látogató iskoláskorú gyerekeknek. Az előadások során felhasználjuk a kiterjesztett valóság technológiáját is, amelynek köszönhetően az okostelefonok által tudunk fenntarthatósági információkat és ökopraktikákat közvetíteni. Úgy gondolom, hogy oktatási munkánk hidat képez az információtechnológia, a kiterjesztett valóság, a környezetvédelem és a gyerekek között” – fogalmazott a Pro Gemmo Alapítvány ügyvezető kurátora.
„Egy kis alapítvány életében az InnoMax egy nagyon nagy díj, főleg, hogy kétszer is el tudtuk ezt nyerni. A díj számunkra egy visszajelzés és inspiráció is, hogy jó irányba haladunk, és bíznak bennünk. Amikor 5-6 éve elkezdtük ezt a munkát, akkor az AR akkor még nem igazán volt ismert. Most viszont már azt tapasztaljuk, hogy mind a kiterjesztett valóság, mind a környezettudatosság is magasabbra szintre jutott. Mi ezt a kettőt tudjuk úgy ötvözni, hogy egy új típusú oktatási program jöjjön létre” – fejtette ki Simkó József.