Marika Nieminen, a Finnair Kitchen alelnöke kiemelte: utasellátó egységük tavasz óta próbálja szélesíteni tevékenységét, miután a világ szinte összes légitársasága kénytelen volt törölni járatainak többségét. A Finnair hétezer alkalmazottjának nagy részét ideiglenesen el is küldték.
A légitársaságok világszerte próbálnak munkát adni dolgozóiknak és igyekeznek kiaknázni az emberek repülési vágyát a járvány közepette. Az utasok választhatnak például „álutazásokat”, amikor a repülőgép ugyanoda száll le, ahonnan elindult, de arra is van lehetőség, hogy csak eltöltsenek némi időt a fedélzeten ülve.
„Egy falatnyi” repülési élmény
Az állami kézben lévő cég közlése szerint a Taste of Finnair elnevezésű, kézzel készített termékeket csütörtöktől lehet megvásárolni. A skandináv és ázsiai ízvilág kedvelőinek szánt készételek – mint például a rénszarvasos húsgolyó, a sarkvidéki szemling és a terijakis marha japán módra – nagyjából 10 euróba (körülbelül 3600 forint) kerülnek – írta az MTI.
Kimmo Sivonen, az ételeket forgalmazó K-Citymarket Tammisto üzletvezetője szerint a boltokba kerülő Finnair-ételek kevésbé sósak és fűszeresek, mint a fedélzeten kínált változatok. Ezeknek eredetileg azért intenzívebb az íze, mert a nagy magasság tompítja az emberek ízérzékelését.
Az elviteles ételek forgalma drasztikusan megugrott Finnországban tavasz óta, miután a helyi munkaerő csaknem 60 százaléka otthonról kezdett dolgozni a koronavírus-járvány miatt.
Kiemelt fotó: MTVA / Máté Attila