Idén hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket az Ügyfélkapun, és nagyjából ugyanennyivel csökkent az adóhatóság ügyfélszolgálatain személyesen megjelenő ügyfelek száma. A koronavírus-járvány miatt előtérbe kerültek a biztonságosabb, digitális kommunikációs csatornák, ezt segíti, hogy a NAV-nál szinte minden ügy elektronikusan is intézhető.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai az első hét hónapban csaknem négymillió adózóval léptek kapcsolatba az Ügyfélkapun keresztül, és egymilliónál is több ügyfélnek segítettek telefonon vagy e-mailben.
Júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950 ezerre csökkent. Ezzel párhuzamosan 700 ezerrel többen intézték adóügyeiket az Ügyfélkapun keresztül, mint az előző évben.
A közleményben hozzátették: több mint 863 ezerszer hívták az 1819-es NAV Infóvonalat is. E-mailben pedig kétszer annyian, mint tavaly, azaz több mint 50 ezren kértek segítséget adózási ügyekben.
Kiemelt fotó: MTVA / Róka László