Kétmilliárd forintnyi befektetés érkezett startupokba az április elején elindult első magyar virtuális startup-piactéren, az Emvitisen, és további 15, előzetesen értékelt és minősített projekt vár befektetőre.
Az eddigi kedvezményezettek között egészségügyi, állategészségügyi, egészszégprevenciós, valamint a digitális transzformációt elősegítő vállalkozások és ötletek vannak. A bekerült startupok júniustól egy virtuális bemutatkozás (pitching) keretében már akár közvetlenül is prezentálhatják ötleteiket a legnagyobb hazai tőkealap-kezelőknek és befektetőknek.
Magyarország első virtuális tőkebefektetési showroomja a legígéretesebb magyar startupokat köti össze azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek.
A digitális felületen kifejezetten olyan projektek mutatkozhatnak be, amelyek az okosváros (smart city) koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak.
100 cégből 15 már befektetésre vár a piactéren
A rendszerbe az elmúlt két hónapban már több mint 100 startup regisztrált, amelyek egy automatizált, mesterségesintelligencia-alapú előszűrést, majd egy szakmai minősítést követően kerülhetnek fel projektjeikkel a virtuális showroomba. Eddig összesen 15 startup jutott el a bemutatkozási lehetőségig, és jelenleg további öt, már előszűrt projekt vár bebocsátásra.
A befektetések egészségügyi és állategészségügyi területre, valamint digitalizációs és webalapú megoldásokat kínáló startupokba érkeznek, amelyek közül az egyik már korábban részesült első körös befektetésben más alapok részéről is. A Medicall egészen a konkrét beavatkozásig teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését. A VetCall alkalmazáson keresztül pedig az állattartók telefonos tanácsadást kérhetnek és időpontot foglalhatnak.
Az opciózott startupok egyike a Vitamio, amely személyre szabott vitaminadagolással piacra lépő, induló vállalkozás, a másik pedig a Value on Board, ez utóbbi egy piackutatásokat, valamint a marketing- és értékesítési folyamatot megreformáló MI-alapú chatbot-rendszer.
Kiemelt kép: Getty Images