Üzleti tippek

3+1 üzleti tipp az okosirodákhoz

Ha egyre nagyobb az igény az internetre csatlakozó okoseszközökre, okosotthonokra, sőt okosvárosokra is, akkor logikus lépés, hogy a cégek intelligens irodákat, a kereskedők pedig okosboltokat szeretnének maguknak.

Az ingatlan-tanácsadással foglalkozó CBRE tavaly év végi felmérésében azt vizsgálta, hogy technológiai értelemben mennyire fejlettek a kelet-közép-európai országok – a visegrádi négyek, valamint Ausztria és Románia – irodaházai.

A PropTech 2019 kutatásban megkérdezett vállalatok 70 százaléka nyilatkozta, hogy fejleszteni szeretné munkahelye technológiai hátterét. A társaságok 30 százaléka pedig az irodaház kiválasztása során fontos szempontnak tartja az intelligens épülettechnológiát.

Tech forradalom az ingatlanpiacon – Eljött a digitális épületek kora
Az irodaházak és plázák üzemeltetői is igyekeznek a technológiai fejlődést követni.

Az elemzés nem talált lényeges különbséget a vizsgált országok irodaházai között, ugyanakkor majdnem az összes épület az energia és a hatékonyság szempontjából kapott magasabb pontszámot. Ezzel szemben a bérlői élmény és biztonság területén még bőven van hová fejlődni a régióban.

Az Invitech blogjában vette sorra, hogy hálózati és infokommunikációs téren mire érdemes első körben figyelni a digitális irodaépületeknél.

1. Gyors és stabil kapcsolat

Az internet, wifi, telefon, valamint a felhő, tűzfal vagy akár az okosmegoldások működéséhez ma már alapvető elvárás a kétirányú, redundáns optikai kapcsolat és a backupként működő mikrohullámú szolgáltatás, amelyek együttesen támogatják a gyors, stabil és zökkenőmentes működést.

2. Belső hálózat

Az okosépületeknél már a tervezéskor gondolni kell egy olyan előre kiépített, belső hálózati rendszer kialakítására, amely lehetővé teszi, hogy a bérlők könnyen, gyorsan és költséghatékonyan igénybe tudják venni az általuk preferált vállalat telekommunikációs szolgáltatásait.

Példaként említhető az olyan központi telekommunikációs infrastruktúra, amely ellátja az üzemeltetés és a bérlő közötti zárt kapcsolatot. Ezzel egy korszerű irodaház üzemeltetői hozzáadott értékként biztosíthatnak belső telefonhálózati szolgáltatást ügyfeleik részére – emelte ki egyik szolgáltatását az Invitech.

3. Wifi mindenhol

Ma már nemcsak a bérlők, a vendégek vagy a vásárlók, hanem az ingatlanüzemeltetők számára is alapvető igény a teljes körű wifi-lefedettség, mivel az épületüzemeltetésnél használt eszközök is wifin működnek. Ilyenek lehetnek például a digitális reklámfelületek, interaktív táblák a liftnél, az audio- és videoalapú kommunikációs berendezések, illetve más, a közös területeken használt eszközök.

Ezen kívül természetesen a nyilvános wifik működése is alapkövetelmény, főképp az éttermek, kávézók, recepciók területén, illetve ma már egyre inkább jellemző ez az ingatlanhoz kapcsolódó szabad tereken is.

+1 Magas fokú adatbiztonság

A felsorolt megoldások természetesen rengeteg adatot generálnak és mozgatnak, így a kiemelt biztonságra is gondolni kell, legyen szó a bérlők, az üzemeltetők vagy éppen a beléptetett vendégek, vagyis a teljes épület adatairól. Ennek érdekében komplex hardveres és szoftveres megoldások telepítésével célszerű tervezni, a wifi és a hálózat védelmétől kezdve az egyes végpontok biztonságáig – javasolja az infokommunikációs szolgáltató.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.