A mezőgazdaságért felelős államtitkár úgy fogalmazott: a borágazatban erős a verseny, a 2020 első negyedévében induló programmal a tárca segíteni kívánja a jó minőségű magyar borok értékesítését az európai uniós belpiacon és a harmadik országokban is. Feldman Zsolt kitért arra is, hogy a magyar borok sokszínűségükkel tűnnek ki, ezt az egyediségüket kell elismertetni a külpiacokon.
A magyar bor értékesítését segítő promóciós program forrásaira (amely az uniós és a harmadik országokbeli piacokon való eredményesebb eladást segíti majd) a tervek szerint 2020 március és április folyamán lehet majd a pályázatokat benyújtani.
Az idei terméssel kapcsolatban elhangzott, hogy a mintegy 4 millió mázsa szőlőtermés alapján a hazai bortermelés várhatóan 3 millió hektoliter körül lesz. A várakozásoknak megfelelően az idei bortermés jó minőségű, a borászok jó évjáratra számítanak.
Kiemelt fotó: iStock