Üzleti tippek

Még drágább lesz a debreceni közlekedési központ építkezése

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a Debreceni intermodális személyszállítási központ és a kapcsolódó létesítmények átépítésének, építésének kiegészítő tervezési és kivitelezési munkáira kiírt közbeszerzési pályázat győztesét. A város beruházásainál gyakorta sikeres Hunép Universal Építőipari Zrt. nyerte el a munkát, nettó 35 024 926 634 forintos ajánlatával.

Rajtuk kívül versenyben volt még a Strabag, és a DS Konzorcium, de ők néhány milliárd forinttal drágább ajánlatot adtak be. A Hunép alvállalkozókat is igénybe vesz majd a munkához, de hogy kiket, az még nem ismert.

Az  intermodális csomópont többféle közlekedési, szállítási módot kapcsol össze. Az átépítés során megújul a személy- és tehergépkocsi, a kerékpáros, villamos, busz (helyi és helyközi) trolibusz és gyalogos közlekedés is. A 4-es főutat is egy darabon a térszínt alá fogják vezetni.

A Hunép építheti majd közpénzmilliárdokból a Debreceni Nemzetközi Iskolát is, ahol 45 millió forint lesz a tandíj:

Közpénzmilliárdokból épül elit magániskola Debrecenben, 45 millió lesz a tandíj
A luxusintézményre közpénz van, ám ösztöndíjprogram még nincs, sőt már a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül.

Tavaly decemberben még úgy tűnt, 34,4 milliárd forintból ki fog jönni a tervezéskor még 17 milliárd forintra becsült közlekedési beruházás:

Duplájára nőtt a debreceni főpályaudvar költsége
Pedig még el sem kezdték építeni.

A Hunép tavaly 12,7 milliárd forint árbevételt ért el, két és félszer többet, mint egy évvel korábban. Adózott eredményük a múlt évben majdnem megnégyszereződött, 827 millió forint lett.

Kiemelt képünkön: A Petőfi tér és a vasútállomás épülete Debrecenben 2015. július 15-én. A tervek szerint 2020-ra épül meg a Modern Városok Program keretében 21 milliárd forintból a város új intermodális közlekedési csomópontja, az új debreceni főpályaudvar  Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik