Üzleti tippek
Budapest, 2018. szeptember 15.
Indulásra vár a MÁV Start Zrt. három Stadler Flirt típusú modern vasúti szerelvénye a fõváros Déli Pályaudvarán, a fõépülett melletti vágányokon. 
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Újabb állomás az integrált, okos vasúti közlekedés felé

24.hu
24.hu

2018. 11. 08. 16:02

Uniós támogatással átfogó kutatási és fejlesztési program indul az Invitech vezetésével.
Korábban a témában:

A hazai üzleti infokommunikációs megoldásszállító által vezetett konzorcium mintegy 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” című pályázati kiíráson. Az innovációs projektben egy önálló vasúti fejlesztés valósul meg számos partner közreműködésével.

A projekt célja, hogy hazai vállalatok együttműködésében, hazai fejlesztés során költséghatékony és biztonságos vasúti rendszerek létesüljenek. A fejlesztés során magas biztonsági filozófiát megvalósító berendezések hálózatát alakítják ki.

A kutatások és az azokra épülő fejlesztések kiterjednek az automatizálás, az elektronika, az elektromechanika, illetve az infokommunikáció területeire. A kutatómunka már megkezdődött, az Invitech Veszprémben indította el a fejlesztés műszaki-tudományos megalapozásáért felelős szakmai műhelyét, de emellett Szegeden, Székesfehérváron és Békéscsabán is zajlanak már előkészítő munkák. A konzorcium többi tagja – MÁV Zrt., Óbudai Egyetem, R-KORD Kft. – pedig az ország több pontján is végez majd a fejlesztésekhez kapcsolódó kutatást.

A projekt eredményeként megvalósuló rendszer kapcsolódik a meglévő vasúti objektumokhoz, a legkorszerűbb eszközöket integrálja a jelenleg működő vasúti rendszerelemekhez, megteremtve ezzel az egységes digitalizációs irányelv alapjait és az „intelligens város – okos vasúti infrastruktúra” koncepcióját.

A vezeték nélküli digitális jelátvitel alkalmazásával megnyílik a lehetőség egy – vagy hosszú távon akár több – adatátviteli út kiváltására a vasúti rendszerek kommunikációjában. A fejlesztés diagnosztikai eleme folyamatos információval látja majd el az üzemeltetőt a részegységek állapotáról, amivel csökkenthető a hibaelhárítási idő.

Automatizált nyomkövetés és pontosabb tájékoztatás

A folyamatos adatgyűjtés révén lehetőség nyílik a járművek automatizált nyomkövetésére, a forgalomszabályozás minőségének és az utasok komfortérzetének javítására, valamint pontosabb tájékoztatásukra. A fejlesztés része a rendszer kezelőfelületének kialakítása, illetve egy mozdonyfedélzeti egység megvalósítása is, mellyel csökkenthető az emberi tévedés lehetősége.

Az Invitech vezette konzorcium a tervek szerint 2020-ban zárja le a fejlesztési projektet. Ezt követően a tesztek gyakorlati tapasztalatai alapján születik döntés a rendszer bevezetéséről.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Asian guy pulling warm pant, concept of sexuality problem or weight loosing

Mi okozza a reggeli merevedést?

Meghalt Princz Gábor

Kommentek

Budapest, 2014. október 9.
Korda György és a képen nem látható Balázs Klári énekel a Szociáldemokraták Magyar Polgári Pártjának rendezvényén Budapesten, a Sas utcában 2014. október 9-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.