Üzleti tippek

A magyar piacon erősíti pozícióit az Invitech

Elsősorban organikus növekedést tervez a hazai piacon és az integrált szolgáltatásokra fókuszál az infokommunikációs cég. Erről a vállalat marketing- és üzleti támogatások igazgatója beszélt a Trend FM Nap Vendége című műsorában. Bőthe Csaba arra is kitért, hogy az új generációs megoldásokra egyre nyitottabbak a különböző iparágak, például a mezőgazdaság és az építőipar is. Ezekben az ágazatokban ráadásul jelentős munkaerőigényt is ki lehet váltani az IoT-fejlesztések segítségével.

„Bár vannak ellenkező vélemények, de úgy gondolom, hogy előnyt jelent, hogy továbbra is egy pénzügyi befektető tulajdonolja a vállalatot” – mondta a tavalyi tulajdonosváltásról az Invitech marketing- és üzleti támogatások igazgatója. Igencsak eseménydús év van a társaság mögött, hiszen az Invitel Csoport lakossági üzletága az év első felében a Digihez került, a vállalati üzletág pedig Invitech néven önálló ICT-szolgáltatóként működik tovább. Az infokommunikációs társaság a China-CEE Fund kínai befektetési alap tulajdonában van.

A pénzügyi befektető előnye, hogy kizárólag pénzügyi elvárásokon keresztül kívánja irányítani a céget. Különböző elemzésekből, benchmarkokból látja, hogy mit szeretne kihozni egy beruházásból, befektetésből, mekkora megtérüléssel számol, és ha azt hozza az adott vállalat, akkor a szakmai megvalósításba már nem szól bele. Nagyobb az egyéni és a céges mozgástér, így rugalmasabban tudunk reagálni a piaci változásokra – összegezte Bőthe Csaba.

„A szakmai befektetőkről azt szokták mondani, hogy a stratégiai tervezésnél 5-7-9 évben gondolkodnak, de ez ma már illúzió egy ennyire változékony iparágban, mint az ICT- és telkó szektor. Ezen a piacon már nem lehet ilyen hosszú időtávban gondolkodni, hiszen akár egy-két év távlatában is olyan jelentős változásokat történhetnek, amelyek gyökeresen átírják a stratégiákat és az elképzeléseket” – tette hozzá.

A jövőbeli tervekről szólva az igazgató elmondta: elsősorban organikus módon és a hazai piacon szeretnének bővülni. Természetesen szóba kerülnek további akvizíciók és a külföldi terjeszkedés lehetősége is, de véleménye szerint a hazai piacon még bőven van tér az előrelépésre. A fő célkitűzésük mindenekelőtt az erőteljes növekedési stratégia és az integrált szolgáltatások folyamatos fejlesztése.

Infokommunikációs szolgáltatások „faltól falig”

Bőthe Csaba

Az interjúban arról is szó volt, hogy bár a cégeknek széles körű hozzáférésük van a felhőszolgáltatásokhoz, a különböző digitális eszközökhöz, de önmaguktól még a legnagyobb vállalatok sem feltétlenül tudják költséghatékonyan implementálni ezeket a megoldásokat a mindennapi működésükbe.

Bőthe Csaba kiemelte, hogy nagyon sok elemből tevődik össze egy személyre, cégre szabott IoT (Dolgok Internete) szolgáltatás. A szenzorok beszerzése, kihelyezése csak egy része a munkának, de ezeket az eszközöket működtetni kell, meghibásodás esetén javítani. Ha például százezer szenzorral dolgozik egy vállalat, akkor érthetően ennek a műszaki felügyelete is komplex szolgáltatást igényel. Az érzékelők adatait össze kell gyűjteni, amihez hálózat szükséges, majd a beérkező adatokat tárolni, elemezni kell, és az applikáció-fejlesztés is a projekt alapvető pillére.

A vállalkozások többsége tudja, hogy ma már nem gazdaságos saját szervereket venniük, és saját szerverközpontban elhelyezniük azokat. Sokkal kifizetődőbb, ha virtuális szervereket bérelnek – például az Invitech kiemelt rendelkezésre állással bíró adatközpontjában. A nagy létszámú és tőkeerős vállalatoknak sem feltétlenül éri meg a saját rendszerek kiépítése, a kisebb vállalkozásokra pedig hatványozottan igaz ez. Itt jön a képletbe az ICT-szolgáltató, amely egy kézből, költséghatékonyan tudja biztosítani a teljes körű infokommunikációs szolgáltatásokat, vagyis az úgynevezett faltól-falig (end-to-end) megoldásokat – fejtette ki a szakember.

IoT a terepen

A különböző iparágak Magyarországon is erre egyre inkább vevők az új generációs szolgáltatásokra, legyen szó akár a mezőgazdaságról, akár a gyártókról vagy az építőiparról.

Hőstressz ellen is bevethető az okostechnológia
Az állattartás területén a hőstressz is nagy kiesést okozhat – például a tejtermelő gazdaságokban is.

Az építőiparban a munkaerőhiány mellett az egyik legnagyobb problémát az eszközgazdálkodás jelenti. A gépeket, berendezéseket szenzorokkal, kamerákkal is lehet őrizni, az IoT-megoldások segítségével nyomon lehet követni útjukat az építkezésig és az építkezéseken, de távolról – akár egyetlen erre kijelölt munkavállaló által – is könnyen felmérhetők, ellenőrizhetők a helyszíni kapacitások.

„Rengeteg fejlesztési lehetőség látható az ICT-piacon, ezért is döntött úgy az Invitech, hogy az IoT Insights nevű platformját a közös fejlesztések céljából megnyitja a startup cégek, egyetemek és kutatóintézetek számára is” – emelte ki a marketing- és üzleti támogatások igazgató.

Az IoT Insights integráltan, egy kézből kínálja a különböző szenzorok, adatbázisok és rendszerek monitorozását és üzemeltetését, valamint az ezekből származó adatok gyűjtését, feldolgozását és megjelenítését. A felhasználók ezáltal gyorsabban, eredményesebben tárhatják fel az üzleti hatékonyságot javító összefüggéseket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik