„Úgy látom, hogy a globális és helyi trendek egyszerre érvényesülnek a hazai távközlési piacon. Globális trend például a konvergencia, a vezetékes- és a mobilszolgáltatók összeolvadása, amit lehet látni Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban vagy az Egyesült Államokban. De globális jelenség az is, hogy egyre koncentráltabb a piac, egyre nagyobbak a szereplők, ami nem véletlen, hiszen fontos szempont lett a méretgazdaságosság” – emelte ki az Invitech vezérigazgatója, David Blunck a Portfolio.hu-nak adott interjújában.
A távközlés egyre nagyobb beruházást igényel, sok forrást emészt fel a hálózatok fejlesztése és működtetése, ezért komoly megtakarítást jelent, ha kevesebb párhuzamos rendszert kell kiépíteni. A hazai tényezők nagyon hasonlók, követjük a globális trendeket, csak idő kérdése volt, hogy a magyar piacon is lássunk olyan kiváltó okot, ami nagyobb mozgást indukál. Ez itt a Digi két lépése volt, vagyis az Invitel lakossági üzletágának megvásárlása és a tervezett mobilpiaci belépés, főleg ezek adtak lökést a hazai távközlési piac átalakulásának – fejtette ki David Blunck.
Az Invitech vezére további piaci koncentrációra számít, mivel még mindig sok kisebb kábelszolgáltató működik idehaza. Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy nemcsak a hagyományos szolgáltatók száma változik, hanem új szereplők vagy új üzleti modellek is megjelennek például az 5G, vagyis az ötödik generációs hálózat – és az IoT – a Dolgok Internete – forradalom kapcsán.
Az Invitech önmagában is megállja a helyét
„Üzleti ICT-specialistaként arra fókuszálunk, hogy a közepes és nagyobb vállalatoknak nyújtsunk infokommunikációs szolgáltatást. Ezeknek az ügyfeleknek az elvárásai különböznek a lakossági igényektől, hiszen szinte minden megoldás testre szabott, sokszor konvergált szolgáltatást igényelnek az ügyfelek az adatátviteltől a felhőszolgáltatásokon keresztül az adatközponti vagy az IT-biztonsági megoldásokig. Az ügyfelek értékelik, hogy az Invitech megérti a komplex üzleti problémát.
Azt gondolom, hogy az Invitech önmagában is megállja a helyét, ez látszik a számainkon is, hiszen a vállalat nyereséges. Legnagyobb ügyfeleink közé tartozik lényegében az összes hazai távközlési piaci szereplő, tehát közvetetten ezeken az ügyfeleinken keresztül jelen vagyunk a lakossági piacon is” – összegezte a vezérigazgató. A teljes interjút itt olvashatja el.
Kiemelt fotó: Thinkstock