Vásárlóként vagy vállalkozóként csaknem minden tizedik magyar kapcsolatban áll a direkt értékesítéssel – idézte a Közvetlen Értékesítők Szövetségének (DSA) adatait az MTI.
A nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan Magyarországon is inkább a nők választják ezt az értékesítői tevékenységet, a férfiak hazai 31 százalékos részaránya viszont világviszonylatban magasnak számít. A direkt értékesítés legismertebb formája a multi-level-marketing (MLM).
- Idehaza a wellness termékek és az étrendkiegészítők a legnépszerűbbek (57 százalék),
- 20 százalék a kozmetikai és szépségápoló szerek aránya
- és 9 százalék a háztartási cikkeké.
Míg Európában magas, 8,9 százalék a lakáskorszerűsítéshez szükséges termékek és szolgáltatások eladása, Magyarországon nincs ilyen kínálat.
A Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) adatai alapján nemzetközi szinten a direkt értékesítés összforgalma 182,5 milliárd dollárra emelkedett tavaly. Ez csaknem 2 százalékos bővülés 2015-höz képest, és csaknem 16 százalékos növekedés 2013 óta. Az értékesítők száma világszerte 107 millió volt, 3 százalékkal több, mint az előző évben.
Az európai közvetlen értékesítés a globális összforgalom 20 százalékát tette ki, értéke 36 milliárd dollár volt, 3 százalékkal meghaladta az előző évit. Az értékesítők száma 14,8 millió volt, 2 százalékkal több, mint az előző évben.
A legnagyobb összforgalmú országok közé tartozik Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország és Lengyelország.
Kiemelt kép: Thinkstock