Mint írtuk, júliusban elindult a Cégkapu, amely hasonlóan működik, mint az Ügyfélkapu, de kifejezetten cégek számára készült. A Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket.
A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján augusztus végéig kell elvégezni, a törvény azonban egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így ez 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg. Az illetékes hatóságok 2018 január 1-jétől jogosultak lesznek a törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés megindítására azon gazdálkodó szervek esetében, amelyek nem regisztráltak.
Az első napokban akadozott a rendszer, és mint jeleztük, az egyszerűsített regisztráció nem működött, mostanra viszont úgy látjuk, helyreállt. Július 15-éig egyébként még tesztüzem van.
Ha segítség kell
A Cégkapu-regisztráció egyébként nem könyvelői feladat. De igencsak kihatással bír a gazdálkodó szervezetek életére. Ezért a Könyvelőzóna készített egy Cégkapu regisztráció útmutató segédletet az általános esetre. Azok számára is érthető, és ad tippeket, akik eddig az Ügyfélkapuval sem kerültek közelebbi ismeretségbe.
Az útmutató olvasható, kinyomtatható, emailben továbbítható, szabadon másolható, kiegészíthető. Az útmutatóról szóló bejegyzés itt olvasható, az útmutató pedig itt érhető el.