A TV2 még februárban indította el a megújult Tények bevezető kampányát, amelyről már akkor többen pedzegették, hogy jogsértő lehet, mivel a plakátokon azt állították, hogy a Tények “Magyarország legjobb híradója”. A dolog élét azzal a trükkel próbálták elvenni, hogy a szlogent apró idézőjelek közé tették, ez azonban úgy tűnik, önmagában nem volt elég a következmények kivédéséhez.
A kampány indulásakor az Index megkérdezte a GVH-t, rendben van-e a plakátokon megfogalmazott állítás versenyjogi szempontból. A hivatal megvizsgálta a kérdést, és eljárást indítottak a csatorna ellen.
Mint a lap emlékeztet, a Tények mostanában többször is mellényúlt. Például amikor névazonosság miatt egy teljesen kívülálló embert kevert bele egyik karaktergyilkossági kísérletébe (ezért bírságot is kaptak), vagy amikor kamuriportot adtak le a nőket zaklató francia muszlimokról, legutóbb pedig egy ki sem adott CÖF-közleményre hivatkozva sorosoztak.
Mindez kétségessé teszi, hogy a reklám állítása megállja-e a helyét. Ha nem, annak akár 100 milliós bírság is lehet a vége – nyilatkozta a Népszavának egy szakértő.