Üzleti tippek

A tudatos internetezésre való nevelés elengedhetetlen

Az Invitel több száz diáknak tartott előadássorozatot a Digitális Témahét keretében.

Jelentős különbségek figyelhetők meg az általános iskolások digitális ismeretei között, ezzel együtt jellemző az érdeklődés az infokommunikációs oktatás iránt – ezt tapasztalta az Invitel előadóként a második Digitális Témahéten.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére megrendezett oktatási projekt keretében, több mint ezer iskola sok ezer pedagógusa és tanulója vett részt az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) által szervezett programokon. A témák közt most jelentős hangsúlyt kapott a médiatudatosságra nevelés is.

Az Invitel április elején öt nap alatt 600 diákkal találkozott: Szeged, Veszprém, Kecskemét, Szigetszentmiklós és Jászberény városában vezette be a digitális világ rejtelmeibe az általános iskolás tanulókat. A vállalat interaktív előadásából a többi között kiderült, hogy honnan és milyen úton jut el otthonunkba az internet és a résztvevők végigkövethették a bitek útját a kiindulóponttól egészen a számítógép képernyőjéig.

A tudatos és biztonságos internethasználatra történő nevelés elengedhetetlen, hiszen a gyerekek nap mint nap használják a digitális eszközöket, webes felületeket és applikációkat, ezzel egyidejűleg nem biztos, hogy minden részletében ismerik a felhasználás esetleges következményeit, felelősségét. Az Invitelnél elkötelezettek vagyunk a gyermekek médiatudatosságra történő nevelésében, valamint a gyermekbarát internetezés elterjesztése iránt – mondta Langsteiner Marianne, a cégcsoport kisvállalati és lakossági üzletágának vezetője.

„Kiemelten fontos számunkra az edukációval az információhiány megszüntetése, ezért örültünk annak, hogy a Digitális Témahéten mi is részt vehettünk és a későbbiek folyamán is nyitottak vagyunk hasonló kezdeményezésekre” – tette hozzá.

A bitek útja

Az Invitel természetesen kíváncsi volt arra, hogy előadásai mennyire inspirálták a gyerekeket, ezért játékra hívta az iskolásokat. A diákok lehetőséget kaptak arra, hogy lerajzolják, miként képzelik el a digitális világot az előadás alapján, illetve melyek voltak azok az információk, amelyek a legemlékezetesebbek voltak számukra. Jelenleg még tart a rajzok összegyűjtése, a legkreatívabb alkotásokból montázsok készülnek, amelyek a tervek szerint hamarosan a szolgáltató által meglátogatott települések szabadtéri, illetve nyomtatott és online felületeire is felkerülnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik