Üzleti tippek

Ráomlik a digitalizáció a cégekre

A felhasználók által generált adatmennyiség évente megduplázódik, a hálózatba kapcsolt eszközök száma pedig 4-5 éven belül szintén a duplájára emelkedhet. Erre a trendre és a fogyasztói igények kibővülésére a hazai cégeknek is mielőbb reagálniuk kell, ha versenyben akarnak maradni – hívta fel a figyelmet az Invitech Solutions nagyvállalati és kormányzati igazgatója.

„Nemzetközi felmérések szerint jelenleg az egy főre jutó hálózatba kapcsolt eszközök száma átlagosan 2-2,5 darab, ami 4-5 éven belül négyre emelkedhet. Mindez ma még azt jelenti, hogy akik használják a digitalizáció adta lehetőségeket, azok legalább egy laptoppal és egy okostelefonnal rendelkeznek. A jövőben viszont már egyre gyakoribbak lesznek a háztartásokban a világhálóra kapcsolódó okostévék, okosmosógépek és más Dolgok Internete, vagyis IoT-eszközök” – részletezte Marton László, az Invitech Solutions nagyvállalati és kormányzati igazgatója az IT Business Club legutóbbi rendezvényén.

Digitális rohamra készülhetünk

A hazai cégeket tekintve egyfajta vihar előtti csend érzékelhető. Vannak olyan vállalatok, amelyek már léptek, és számos innovatív ötlettel haladnak abba az irányba, hogy minél több szolgáltatásukat, értékesítési csatornájukat megváltoztassák és digitalizálják. Sok vállalkozásnál azonban egyelőre még az látható, hogy nem határozták el magukat az újabb fejlesztések mellett, vagy kevésbé gyorsan haladnak, mint ahogy azt a piaci tendenciák diktálnák.

Nemzetközi prognózisok azt is előrevetítik, hogy a hálózati sebességigény éveken belül a jelenlegi másfélszeresére emelkedik. Ez a trend is kellően érzékelteti, hogy a technológiai fejlődés sokkal gyorsabb, mint amire bárki korábban gondolt, ebből adódóan az üzleti szereplők számára egyre sürgetőbb kérdéssé válik, hogy milyen formában tudják ezt a digitális rohamot kezelni.

Cél helyett eszköz

Marton László kiemelte: meggyőződése, hogy a cégeknek a hagyományos technológiai környezet helyett egy innovatív vállalati környezetet kell létrehozniuk. A korábbi IT-szemlélet alapján egy nagy központi üzletrendszer köré építették a kisebb rendszereket és üzleti funkcionalitásokat. Napjainkban viszont a társaságoknak már arra kell törekedniük, hogy a technológiai húzómegoldásokat építsék be a vállalati környezetbe. A „húzómegoldások” közé sorolhatóak a felhőszolgáltatások, a Big Data, a social IT és az IT-security is.

A szemléletváltásnak az is fontos pillére, hogy a technológiai megoldások – így például a felhők – ne célként, hanem eszközként jelenjenek meg a vállalatok működésében – hangsúlyozta az igazgató.

Várakozások az ICT-szektorban

Marton László szerint a következő időszak IT-trendjeinél is a bérelhető és szolgáltatás-alapú informatika lesz az egyik kulcsterület, de az adatmennyiség és az adatkitettség rohamos növekedésével az IT-biztonság is még inkább felértékelődik.

„A technológiai fejlesztésekkel párhuzamosan a munkaerő-átcsoportosítás is egyre fontosabbá válhat a cégeknél. A bérelhető informatika előnye, hogy a vállalatok még hatékonyabban tudnak a termékfejlesztéssel, saját üzleti tevékenységükkel foglalkozni, hiszen külső ICT-szolgáltatóra bízzák azoknak a műszaki környezeteknek a fenntartását, amelyek nem kapcsolódnak számukra szorosan az üzlethez. A másik oldalon viszont érdemes egyre nagyobb hangsúlyt fektetni arra is, hogy a cégek az informatikai vagy technológiai területen dolgozók munkáját át tudják csoportosítani az üzleti irányokba, és így az innovatív megoldások integrálásával és a belső szaktudás megtartásával állják meg a helyüket a kiélezett piaci versenyben” – fejtette ki az Invitech Solutions nagyvállalati és kormányzati igazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik