Jelenleg a 26. helyen áll a hazai vállalati szféra, tehát az Európai Unió 28 országából mindössze kettőt előzünk meg a digitális felkészültséget illetően.
A K&H 500 hazai kkv-vezetőt kérdezett meg arról, miként vélekednek az elektronikus szolgáltatásokról, valamint, hogy az ilyen jellegű pénzügyi szolgáltatások különböző előnyei közül melyek a legfontosabbak számukra.
„A felmérésünk szerint a hazai kkv-k nagy része tisztában van és naprakész az új digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban. A megkérdezett vállalkozások háromnegyede nyitott az új e-szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez, kétharmaduk pedig követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-marketing főosztály vezetője.
A válaszokból kiderül az is, hogy a vállalkozások túlnyomó többsége (70%) igyekszik a legmodernebb e-szolgáltatások igénybevételére.
Biztonság és költséghatékonyság
„A társaságok számára a legfontosabb előny, hogy az e-szolgáltatások nagyon biztonságos megoldások, a cégek több mint háromnegyede vélekedik így. Ezt követően szinte megegyező arányban a költséghatékonyság, a kényelem, valamint az adatok könnyebb tárolhatósága a legfontosabb szempont. Érdekes, hogy a cégek mindössze 58%-a véli kiemelten fontosnak, hogy az e-szolgáltatások igénybevételével munkaerőt spórolhat meg, így tehát ez a legkevésbé hangsúlyos előny” – tette hozzá a szakértő.