Az NFH arra is felhívja a figyelmet, hogy az internetes kereskedelemben talált sok szabálytalanság miatt az is fontos, hogy a fogyasztók tudatosabban vásároljanak.
A hatóság tavaly az általuk vizsgált webáruházak 88 százalékánál bukkant valamilyen szabálytalanságra, amelyből kára származhatott a vásárlóknak. Ezek közé tartozik például, hogy a kereskedő titkolja kilétét, kizárólag előre fizetés esetén küldi el a terméket vagy tévesen tünteti fel az árakat – írta a Magyar Idők.
Az NFH tájékoztatása szerint a fogyasztó a vásárlás előtt több ponton is tájékozódhat:
- Például már az internetes oldal felkeresésekor kiderülhet, hogy tisztességes-e a vállalkozás, mivel a webáruház üzemeltetői kötelesek feltüntetni adataikat, ennek híján felmerülhet, hogy szabálytalanul működik a társaság.
- Az általános szerződési feltételekből pedig kiderülnek egyebek közt a szállítás és fizetés részletei, valamint az elállási joggal, jótállással, illetve szavatossággal kapcsolatos információk.
Ha felmerül a gyanú, hogy a webáruház nem jól tüntette fel az árakat vagy nem tájékoztatott megfelelően, a fogyasztó a lakóhelye szerinti illetékes kormányhivatalhoz, a vásárlást követően felmerülő problémákkal kapcsolatban és minden szerződéssel kapcsolatos jogvitában pedig a békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.