A cégek még októberben a Széchenyi Tőkealap „Design Hét Budapest” keretében meghirdetett felhívására jelentkeztek. Ezáltal lehetőségük nyílt arra, hogy az alap szakembereinek segítségével elkészítsék üzleti koncepciójukat a vállalatfejlesztésre és a kockázati tőkebevonásra.
Az alap felhívására 17 vállalkozás jelentkezett, közülük a legjobb nyolc személyesen is bemutathatta terveit az SZTA, a Design Terminal, az SRFF Law Firm és a CEIS szakértőinek.
Végül a szakemberek döntése alapján 3 vállalkozás kapott esélyt a tőkebevonásra való felkészülésre. Volt olyan pályázó, akinek a projektje már kockázati tőke bevonására érett szakaszban van, illetve akadtak olyan divattervezők/vállalkozók is, akik még csak a célpiac és az árazás meghatározásán dolgoznak. Egy részük már aktívan jelen van a hazai online értékesítésben, egyesek pedig már nemzetközi kiállításokon is bemutatkoztak.
„Önmagában egy kiváló, egyedi kreatívipari termék nem elegendő a befektetők meggyőzéséhez, az ambiciózus és felkészült csapat elengedhetetlen a sikerhez, főleg ha nemzetközi célokat tűzött ki maga elé. A kezdő kreatívipari cégek esetén a lépcsőzetes építkezés hosszabb folyamat, mint például egy IT-startup esetében, így a társaság szakmai profiljára, üzleti és értékesítési tervére is több időt kell szánni. Az SZTA, illetve az anyagok elbírálásában részt vevő szakértők elsősorban ezen a téren kívánják támogatni a kiválasztott vállalkozásokat” – mondta Csuhaj V. Imre elnök-vezérigazgató, aki reméli, mindhárom cég eljut a tőkebevonásig.