„Az ügyfeleknél is egyre nagyobb az igény arra, hogy a hang- és az adatkapcsolat mellett egyes informatikai szolgáltatásokat is ugyanattól, a már megszokott és optimális esetben megbízhatóan teljesítő szolgáltatótól vegyék igénybe. Továbbá az is egy érv lehet a portfólióbővítés mellett, hogy már más távközlési cégek is megjelentek ezzel a piacon” – összegezte a szakértő a Minuszos.hu informatikai hírportálnak adott interjúban.
A nemzetközi trend is az ICT előretörését mutatja
A világ jelentős távközlési vállalatai elindultak abba az irányba, hogy IT- szolgáltatásokkal egészítsék ki, növeljék a kínálatukat. Az ok iparági sajátosság: a szektor szereplőinek az elején sok pénzt kell befektetniük, ki kell építeniük a távközlési hálózatot, és csak ezt követően várható a stabil jövedelmezőség. A haszon azonban évről-évre kopik, hiszen a verseny miatt a cégek folyamatosan egymás alá mennek az áraikkal. És ezen a piacon leginkább az ár dönt. Az egyik megoldás a versenyképesség megőrzésére, hogy bővíteni kell a tevékenységi kört, és elég természetesen adódik, hogy informatikai szolgáltatásokra essen a választás.
A Kozma utcai DataCenter
A nagy projektek mellett a kkv-szektorban is erősítenek
Az Invitel a vállalati üzletág szolgáltatásait tekintve gyakorlatilag már informatikai céggé vált. Jó példa erre, hogy vezető energetikai, pénzügyi és szállítmányozási társaságoknál felel kiszervezett informatikai szolgáltatásokért. „Mi implementáltuk és biztosítjuk a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának a Contact Centerét, illetve az Invitel projektjeként valósult meg egy videoalapú jeltolmács-szolgáltatás is a siketek és nagyothallók számára. A fent említettek mellett erősek vagyunk a kis- és közepes méretű vállalkozásoknál, amelyeknek egészen mások az igényeik, mint a nagyvállalatoknak. A korábbi erős kampányaink miatt elsősorban az adatközpontunkat ismerik az IT-szakmában, pedig ma már az informatika szinte teljes spektrumát kínáljuk” – részletezte Marton László.
Cloud computing és DataCenter
A felhőszolgáltatások hihetetlen mértékben felértékelik a távközlési cégeket, hiszen az igénybevételükhöz a legfontosabb feltétel a „cső átmérője”, vagyis a sávszélesség. „Nekünk pedig különösen nagy előnyünk az is, hogy a felhőalapú szolgáltatásaink mögött álló technológiai környezet részben itt van Magyarországon, a DataCenter adatközpontunkban. Ezeket a megoldásokat tehát azok is igénybe tudják venni, akik idegenkednek attól, hogy egyáltalán nem tudják, hol tárolják az adataikat. Ugyanakkor nagyon erős a partnerségi kapcsolatunk a Microsofttal is, elérhető rajtunk keresztül a redmondi cég felhőplatformja, az Azure is” – említett még néhány – az ügyfelek számára is – fontos érvet az ICT üzletfejlesztési igazgató. A kétrészes interjút itt és itt olvashatja el.