Üzleti tippek

Lövöldözés helyett: a szülők kedvence lehet az InnoApps-díjas játék

Az Invitel idén is díjazta a fiatal programozókat és alkalmazásfejlesztőket. Az innovációs díj „Szórakozz!" kategóriájában a Vitamin elnevezésű játék lett a nyertes.

A vállalat Facebook-oldalán tartott szavazáson szoros versenyben lett végül első helyezett Kovács Viktor logikai készségfejlesztő játéka, amelyre több mint 1200 szavazat érkezett. A program egyelőre számítógépre tölthető le, de később várható, hogy androidos változat is készül belőle.

A fiatal fejlesztő a határon túlról, a Vajdaságból pályázott, és bár a szakközépiskolában programozónak készül, de a játékprogramozásba teljesen önállóan – tanárok nélkül, az internet segítségével – „ásta bele” magát.

„Az volt a célom, hogy megmutassam a gyerekeknek és a fiataloknak, hogy kedves, pozitív játékokkal is lehet játszani. Ez nem egy olyan program, amelyben gyilkolnak, vagy zombikat kell lelőni. A játékosok pozitív környezetben gyűjtik a vitaminokat, és eközben fejlesztik a reflexüket, a logikájukat és memóriájukat is” – foglalta össze Kovács Viktor, aki nagyjából 4 hónapon keresztül naponta két órát dolgozott a fejlesztésen.

Az Invitel 2010-ben hozta létre az InnoApps Díjat, amelyet idén kibővítettek, így már nem csak a középiskolások, egyetemisták és főiskolások, hanem 30 éves korig azok a fiatal fejlesztők is pályázhattak, akik már nem vesznek részt iskolarendszerű képzésben.

Még egy nyertes

A „Ne szórakozz!” kategóriában a tehénkövető GPS győzött:

Könnyebbé válhat az elkóborolt vagy ellopott állatok megtalálása

Ajánlott videó

Olvasói sztorik