Üzleti tippek

Magyar fejlesztéssel juthat át a spamszűrőn

A hírleveleket lehet szeretni vagy utálni, de a létjogosultságuk vitathatatlan – állítják a szakértők. Az SMTP.hu hírlevélküldő rendszer a fejlesztők szerint áttörést hozhat az online marketingpiacon. A szolgáltatás InnoMax Díjat nyert, és az újítás iránt az Egyesült Államokból és Ausztráliából is érdeklődnek.

Az Invitel idén ötödjére adta át az üzleti innovációs díjait. A kisvállalati kategóriában az E.N.S. Informatikai és Rendszerintegrációs Zrt. nyert. A megoldásuk olyan innovációt jelent, amellyel elkerülhető, hogy egy-egy nagyobb – akár több millió címre küldött – hírlevélkampány esetén spamlistára kerüljön a kiküldő szervere. A szolgáltatást tavaly vezették be, és egy év alatt több mint 500 százalékos növekedést értek el.

Nagy Balázs, az E.N.S. Zrt. vezérigazgatója az FN24 Üzleti tippeknek elmondta: külföldön is látnak igényt a fejlesztésükre, így a következő másfél évben termékexportot terveznek. Megvizsgálták a lehetőségeiket, és elsősorban Ausztrália, Új-Zéland és az Egyesült Államok irányába nyitnak. De később akár a szomszédos országokban is bevezetnék a szolgáltatást.

A népszerű közösségi oldalaktól sem idegen

A hírlevél egyik klasszikus eleme a marketingeszközöknek. Nem új, de örökzöld, ahogyan a szóbeli ajánlás és értékesítés is annak számít.

„Ügyfeleink között több európai hírű marketingügynökség is szerepel, és a szakértőik szerint a hírlevél második virágkorát éli. Ha a modern médiához való viszonyát nézzük, akkor lehet, hogy sokan nem gondolnák, de ott is megtalálható ez a kommunikációs csatorna. Erre példa, hogy a legtrendibb közösségi vagy márkaoldalak is folyamatosan keresik annak a lehetőségét, hogy a rendszerüzeneteken keresztül elérjék a felhasználókat. Idetartozik a ‘valaki üzent, meghívott, bejelölt’ típusú e-mail, amely újabb interakciókra, az adott honlapra való belépésre ösztönzi a címzettet” – magyarázta a vezérigazgató, aki online brandépítő, startup specialista, jogász és nemzetközi IT lead auditor is.

Nagy Balázs hozzátette: az SMTP.hu-fejlesztésükkel piaci rést töltöttek be, és olyan innovációt hoztak létre, amelyre nemzetközi szinten részben, a hazai piacon pedig egyáltalán nem volt megoldás. A szolgáltatáscsomagot többek között hazai marketingügynökségek és internetes startupok számára kínálják.

Az SMTP.hu szerverei az Invitel adatközpontjaiban találhatóak. Ez biztosítja, hogy a szolgáltatás a lehető legnagyobb rendelkezésre állás mellett működjön.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik